رئیس کل دادگستری هرمزگان با تأکید بر لزوم بررسی مستمر ضوابط ایمنی در کارگاه های تولیدی استان ، گفت: این اداره کل با توجه به رسالت بزرگی که بر عهده دارد باید تلاش نماید تا حقوق کارگران که از اقشار زحمتکش هستند، تضعیف نشود.

علی صالحی عصر دوشنبه در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: پرونده های مربوط به حوادث کارگری را خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار می دهیم و پس از بررسی سایر موارد مطرح شده در این نشست، دستور تشکیل شعبه ویژه برای رسیدگی سریعتر به پرونده های حوزه تعاون و کار را خواهیم داد.

وی با تاکید بر جایگزینی نیروی کار داخلی به جای اتباع غیر مجاز خارجی و ساماندهی نیروی کار ، التزام کارفرمایان به موازین و دستورالعمل های قانونی در این حوزه را خواستار شد.

صالحی تصریح کرد: در خصوص پیگیری مشکلات کارگران و جلوگیری از بروز مشکلات، باید با مدیران شرکت ها و بنگاه های اقتصادی استان جلساتی برگزار و مشکلات حوزه کار در اسرع وقت رصد و پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی آمادگی هرگونه همکاری در راستای اجرای هر چه بهتر قانون کار و بهبود ایمنی و شرایط کار در محیط های کارگری استان هرمزگان را دارد.

رییس کل دادگستری هرمزگان در این نشست بر استفاده از ظرفیت های موجود و اختصاص امکانات رفاهی برای کارگران و همچنین ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به آنها تأکید کرد.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.