معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: رعایت موارد بهداشتی در هنگام بازگشت حجاج برای پیشگیری از بیماری‌های واگیر الزامی است و در همین راستا نیز  اقدامات بهداشتی و تمهیدات لازم برای حفظ سلامت حاجیان انجام شده است.

دکتر محمود حسین پور بیان داشت: از همان ابتدای سفر معنوی حج، تیم های بهداشتی وزارت بهداشت به همراه نیروهای هلال احمر تا به این لحظه در عربستان حضور داشتند و پایش و کنترل وضعیت بهداشتی حجاج ایرانی به طور مداوم صورت گرفته است.

وی افزود: هم اکنون نیز همزمان با بازگشت حجاج به وطن، تیم های بهداشتی آموزش دیده و مجهز از لحظه ورود زائران، موارد مختلفی مانند کنترل تب و علائم بیماری ها را انجام می دهند.

دکتر حسین پور تصریح کرد: در این راستا هماهنگی های لازم جهت استقرار آمبولانس و پزشک و نیروهای بهداشتی در فرودگاه بندرعباس انجام شده تا به هنگام ورود زائران، بررسی و معاینه های لازم صورت گیرد.

این مقام مسوول ابراز داشت: تمام حجاج استان هنگام بازگشت از سفر معنوی خانه خدا برای پیشگیری از انتقال بیماری های مختلف در فرودگاه بندرعباس معاینه می شوند.

وی خاطرنشان کرد: آزمایش های مقدماتی از حجاج در فرودگاه انجام می شود و در صورتی که هریک از حجاج مشکوک به بیماری باشد ابتدا به پزشک مستقر در فرودگاه معرفی می شود و بنا به تشخیص پزشک در صورت نیاز، جهت بستری و درمان به بیمارستان منتقل می شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های واگیر از جمله آنفلوآنزا، رعایت بهداشت فردی و استفاده از دستمال موقع عطسه و سرفه ، شست و شوی صحیح دست ها با آب و صابون، استفاده از ماسک و پرهیز از روبوسی با افراد مشکوک به این ویروس از سوی حجاج و اطرافیان آنها باید مورد توجه قرار گیرد.

از استان هرمزگان یک هزار و ۲۵۰ زائر در قالب هفت کاروان در روزهای ۳۰ و ۳۱ تیرماه از طریق فرودگاه بین المللی بندرعباس عازم خانه خدا شدند.

امسال جوان‌ترین زائر سرزمین وحی از استان هرمزگان یک بانوی ۱۸ ساله و مسن‌ترین زائر نیز یک مرد ۹۰ ساله بود.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.