سرهنگ علی اصغر افتخاری در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام شکایت وی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکیاش، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با پیگیریهای انجام شده و بهره گیری از شیوههای پلیسی مشخص شد برداشت وجه در قالب خرید شارژ، پرداخت قبوض و همچنین انتقال پول به تعدادی کارت بانکی به صورت غیرمجاز انجام شده است.

سرهنگ افتخاری تصریح کرد: شاکی در فروشگاهی مشغول به کار است و اعلام کرده تاکنون تراکنش بانکی از طریق بستر فضای مجازی نداشته و رمز دوم کارت بانکیاش نیز فعال نیست.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری کارشناسان پلیس فتا و بهرهگیری از روش های علمی و تخصصی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

سرهنگ افتخاری گفت: متهم پس از دستگیری با توجه به دلایل دیجیتال و مستندهای موجود اعتراف کرد که با شاکی همکار بوده و با توجه به درخواست های شخص مذکور از وی برای انجام عملیات بانکی، کارت شاکی را گرفته و به علت نیاز شدید مالی، تصمیم به فعال سازی رمز دوم و برداشت در قالب خرید شارژ انبوه، پرداخت قبوض و تسویه حساب برای پرداخت بدهیهای شخصی خود کرده است.

رییس پلیس فتا هرمزگان ابراز داشت: متهم پس از اعتراف، جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس معرفی و تحویل شده است.

سرهنگ افتخاری بیان داشت: در حال حاضر با توجه به جرایم اقتصادی و به روز رسانی شگردها و ترفندهای کلاهبرداری در فضای مجازی،  این جرائم روبه افزایش است  و مردم باید مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند.

۷۱۹۸/۲۰۹۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.