شهید شریعت جوذری متولد ۱۸ اسفند سال ۱۳۴۴ در روستای سید جوذر از توابع شهرستان حاجی‌آباد در استان هرمزگان است.

یادگار مصطفی و ماه طلعت تا دوم راهنمایی تحصیل کرده و به عشق دفاع از کشورش راهی جبهه‌های نبرد شد.

این شهید والامقام که شهادتش نیز با ماه تولدش یکسان است، ۲۹ اسفندماه سال ۶۳ براثر اصابت ترکش به سر و سینه در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید و آسمانی شد.

شهید شریعت جوذری ۹ روز قبل از شهادتش در آخرین وصیت‌نامه‌اش آورده است: هدف از این‌که سربازی خود را در سپاه می‎گذرانم به خاطر هوای نفس نبوده، هدفم فقط خدا و پاسداری از خون شهدا بوده پس حالا که هدفم این است نباید نگران من باشید.

وی در بخش دیگری از این وصیت‌اش خطاب به مادرش افزوده است: به فکر کودک ۱۲ ساله که نارنجک به کمر خود می بندد و به زیر تانک دشمن می‌رود و به فکر من حقیر که در مقابل این جامعه اسلامی می‌بایست دین خود را ادا کند و هیچ کاری نکردم ناراحت نباش.

شهید جوذری هم‌چنین در وصیت خود قبل از شهادتش از کسانی که در تشییع جنازه‌اش شرکت خواهند کرد تشکر و قدردانی کرده و آورده است: مرا در بهشت زهرا(س) کنار شهدای دیگر که در زیر خاک خفته‌اند، دفن کنید.

این شهید دفاع مقدس از خانواده‌اش خواسته است: نسبت به مردم خوبی کنند و در نمازها و نماز جمعه‌ها و دعاها شرکت کنند و مادران دیگر شهدا را دلداری دهند.

وی ضمن تاکید به رعایت امانتداری خطاب به پدرش آورده است: پدرجان به شما توصیه می‌کنم تعداد ۱۰۰جلد کتاب که در منزل دارم از این‌ها نگه‌داری کنید و از بین نرود و در یک اتاق عمومی در دید و مطالعه عمومی قرار دهید تا ضمن مطالعه کتاب‌ها ثوابی برای من داشته باشد و فاتحه بخوانند.

مزار شهید شریعت جوذری هم اکنون در گلزار شهدای بندرعباس قرار دارد و پدر و مادر وی نیز هم اکنون در محله کوی ملت بندرعباس ساکن هستند.  

شهید شریعت جوذری که روزی نسبت به خوبی به مردم از سوی خانواده‌‎اش تاکید دارد امانت‌داری از کتاب‌هایش و گذاشتن آن در دید عموم برای مطالعه همگانی را ثواب برای خود می‌داند.

۹۸۸۷/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.