آئین پایانی دومین دوره جشنواره موسیقی شرجی نیز با حضور مسئولان استانی، پیشکسوتان فرهنگ و هنر و نفرات برتر برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، آئین پایانی دومین دوره جشنواره موسیقی شرجی شب گذشته(21 مرداد) با حضور مسئولان استانی، پیشکسوتان فرهنگ و هنر و اقشار مختلف موسیقی هرمزگان و حمایت شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، شهرداری بندرعباس، مجموعه بستنی سبز، انجمن موسیقی هرمزگان، شرکت سریع سیستم جنوب، شرکت ایرانیان فیلم خلیج‌فارس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان برگزار و نفرات برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.

در ابتدای این مراسم رئیس انجمن موسیقی استان هرمزگان با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره موسیقی شرجی کشف استعدادهای موسیقی و کار جدید با شاخص‌های موسیقی هرمزگان بود، تصریح کرد: شاید زمانی از نظر برخی افراد آثار انتخاب‌شده از سوی هیئت داوری شایستگی نداشته اما انتخاب داوری براساس هارمونی‌ها و نگاه تخصصی است.

احمد پاداش با اشاره به اینکه کیفیت آثار، متفاوت بودن صدا، نوع تنظیم و از همه مهم‌تر شاخص‌های موسیقی هرمزگان ملاک داوری بوده است، اضافه کرد: هرمزگان شاهراه تمدن‌ها بودیم و باید امروز تلاش کنیم تا دست در دست هم موسیقی هرمزگان را به سطح جهانی برسانیم.

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه خوشحالم از اینکه شاهد برگزاری جشنواره مختلف فرهنگی و هنری در استان هرمزگان هستیم، افزود: این موضوع نشان‌دهنده آن است که هرمزگان استانی پویا و در عرصه موسیقی پایتخت برگزاری کنسرت نیست بلکه پایتخت موسیقی است.

رضا کمالی زرکانی با اشاره به اینکه گواه این گفته‌ام موسیقی هرمزگان در اکولوژی‌های مختلف همچون دریا، دشت و کوهستان است، اظهار کرد: هرمزگان در منطقه‌ای قرارگرفته که از همسایگانی بهره می‌برد که موسیقی آن‌ها باهم تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه هنر موسیقی پاکیزه‌ترین هنر است و آغازکننده تمامی هنرهاست، اضافه کرد: این موضوع نشان‌دهنده آن است که موسیقی از جان انسان آغاز می‌شود و تمامی موسیقی دارای ریتم است همچون زندگی که در آن ریتم ساری و جاری است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امروز مفتخرم که در این جمع حاضر شدم، تصریح کرد: خوشحالم در استانی زندگی می‌کنم که هنرمندان موسیقی در کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و بدین منظور رویای بلندی برای موسیقی هرمزگان در سر می‌پرورانم و آن‌هم برگزاری جشنواره‌ای در ابعاد بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه هرمزگان ظرفیت برگزاری جشنواره بین‌المللی موسیقی را دارد، افزود: باید اهالی موسیقی کمک کنند تا در سالجاری با کمک تمامی مسئولان به این رویا برسیم.

کمالی زرکانی با اشاره به اینکه طرح این موضوع مهیا و در حال نهایی شدن است، خاطرنشان کرد: استاندار هرمزگان نگاه بسیار خوبی به حوزه فرهنگ و هنر دارد و در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هرمزگان قول کلنگ 10 پلاتو و 10 نگارخانه در سراسر استان به همراه ایجاد سالن تمرین برای تمامی هنرمندان از جمله موسیقی در سالجاری گفت.

وی در پایان گفت: موسیقی هرمزگان کم‌توقع‌ترین هنرمندان هستند و از این بابت که بیشترین همکاری را با متولیان فرهنگ و هنر استان داشته‌اند، تشکر می‌کنم.

|

همچنین نماینده مردم هرمزگان در مجلس در این مراسم گفت: من به‌عنوان یک شهروند از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان می‌خواهم خدمات قابل‌انتظار برای اهالی هنر را در چارچوبی که برای آن تعریف‌شده است ارائه دهد.

احمد مرادی افزود: باید باور و اعتقاد را به هنرمندان بومی منتقل کنیم و در این افراد اطمینان خاطر ایجاد کنیم چراکه این افراد در قبال جامعه احساس مسئولیت می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر هرکدام از ما می‌توانیم برای هنرمندان استان اقدامی انجام دهیم بهتر است خساست به خرج ندهیم و کمک‌های خود را از آن‌ها دریغ نکنیم.

این نماینده مجلس اظهار کرد: بنده در مقام یک مسئول باید پس از اتمام مسئولیتم گزارشی نسبت به عملکردم ارائه کنم و مردم را در جریان امور قرار دهم.

مرادی در پایان گفت: در جلسه‌ی یک ماه قبل من با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، موفق به اخذ مجوز تجهیز تمامی پلاتوهای استان هرمزگان شده‌ام.

در این مراسم به‌پاس گرامیداشت یاد و خاطره زنده‌یاد علی پورسیار(علیکوبریم) کلیپی پخش شد و از احمد توحدی به‌پاس زحمات بیش از چهار دهه در موسیقی هرمزگان تجلیل به عمل آمد. همچنین هنرجویان آموزشگاه نگارستان و گروه بادگیر در این آئین به اجرای قطعاتی پرداختند.

|

لازم به ذکر است، در این مراسم مسئولینی همچون احمد مرادی(نماینده هرمزگان در مجلس، رضا کمالی زرکانی(مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان)، عزیزاله کناری(فرماندار شهرستان بندرعباس)، مریم یگانه(مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان)، امید ذاکری(مدیرکل منابع طبیعی استان هرمزگان)، محمدمهدی جهانبخش(معاون شهردار بندرعباس)، فاطمه رکن‌الدینی(مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان)، معصومه قاسمی(مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان) حضورداشته و پیشکسوتانی همچون علی علوی، احمد توحدی، فرید علوی، منصور نعیمی، محمدعلی قویدل فرد، نوید قویدل، مرتضی کریمی، علی امینی حضور داشتند.

|

در این جشنواره که با داوری احمد پاداش، مرتضی صفا و امید محبی برگزار و از بین بیش از 70 اثر بیست اثر پس از سه مرحله داوری به مرحله نهایی راه یافت، نتایج زیر به دست آمد:

تقدیر هیئت‌داوران از برگزیدگان ویژه:

مجید سالاری

حسین اصیلی

گروه جالبوت

|

برگزیدگان بخش مردمی:

آزاد کمالیان

احمد رحیم

حسین اصیلی

برگزیدگان بخش داوری:

گروه مالوک

کوروش توحدی و احمد رحیم(مشترک)

علی امینی


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.