کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان گفت: امروز شاهد تاثیرات سامانه مونسونی و ناپایداری جوی و دریایی در برخی نقاط  استان خواهیم بود.

مرضیه سی سی پور در گفت و گو با ایسنا، منطقه خلیج فارس، افزود: در ساعات صبح تا ظهر در مناطق دریایی (دریای عمان و  شرق تنگه هرمز) وزش بادهای  نسبتا شدید جنوب شرقی  پیش بینی می شود که سبب مواج شدن این مناطق خواهد شد.

وی اظهار کرد: سرعت وزش باد در نقاطی از شرق تنگه هرمز در محدوده 40 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج نیز تا نزدیک  180 سانتیمتر خواهد رسید.

سی سی پور ادامه داد: توصیه می شود با توجه به نامساعد شدن شرایط دریا در تنگه هرمز و دریای عمان شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر شرقی و مرکزی استان صورت گیرد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: سرعت باد در ساعات بعدازظهر کاهش خواهد یافت اما به تناوب تا روزهای پایانی هفته غالبا در ساعات پایانی شب و صبح شاهد تداوم بادهای جنوب شرقی و متلاطم بودن دریا خواهیم بود.

وی با بیان اینکه با تقویت سامانه مونسون روی استان در ساعات بعدازظهر ناپایداری ها به صورت رشد ابرهای بارشی، رگبار موقتی باران و رعد وبرق و افزایش لحظه ای سرعت باد پیش بینی می شود، اضافه کرد: با توجه به احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی و  وقوع صاعقه  توصیه می شود از قرار گیری در حریم رودخانه ها و رفتن به مناطق مرتفع جدا خودداری شود.

سی سی پور با اشاره به اینکه این شرایط ناپایدار جوی در ساعات بعدازظهر روزهای آینده نیز تداوم خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود سامانه مونسون و بالابودن رطوبت نسبی ،شرایط دمایی  تغییرات قابل ملاحظه ای نخواهد داشت.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.