فرمانده منطقه یکم امامت نداجا گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره با پیام صلح و دوستی و لزوم امنیت منطقه همیشه سعی کرده بگوید منطقه شرق آسیا و اقیانوس هند منطقه امنی بوده و نیازی به حضور بیگانه برای حفظ امنیت در آن نیست.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، دریادار دوم ستاد مجتبی محمدی در نشستی خبری ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: از تلاش جامعه خبری که دوشادوش سربازان جمهوری اسلامی ایران در نیروی دریایی ارتش همواره حضور داشتند قدردانی می‌کنم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره با پیام صلح و دوستی و لزوم امنیت منطقه همیشه سعی کرده بگوید منطقه شرق آسیا و اقیانوس هند منطقه امنی بوده و نیازی به حضور بیگانه برای حفظ امنیت در آن نیست، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نیز تلاش کرده ضمن حفظ اقتدار نظامی از قدرت بازدارندگی از هرگونه تجاوز استفاده کنند.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا تصریح کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران نیروهای مسلح دارد، طبق سیاست‌های دفاعی و ارائه قدرت بازدارندگی و دفع هرگونه تهاجم و تعرض احتمالی از سوی بیگانگان است و اگر بتوانیم شعار صلح و دوستی و پیام توانمندی برقراری امنیت را به جهان ارسال کنیم گام مثبتی برای حفظ و ثبات امنیت در منطقه برداشته‌ایم.

دریادار دوم محمدی عنوان کرد: از سی‌ویک شهریور در آغاز هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح در سطح ملی در بندرعباس برگزار می‌شود، از تمامی ظرفیت‌های نیروهای مسلح برای نمایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی در این رژه استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌های مختلفی با محوریت سپاه پاسداران و بسیج در شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود، بازدید از خانواده شهدای دفاع مقدس، گردهمایی پیشکسوتان دفاع مقدس در هرمزگان، مسابقات چاپ و نشر کتاب‌های دفاع مقدس، از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا افزود: در آذرماه هفته و روز نیروی دریایی را در پیش داریم و برنامه‌های آن را به اطلاع خواهیم رساند، در اوایل دی‌ماه نیز رزمایش بین‌المللی کشورهای حاشیه اقیانوس هند را در بندرعباس تحت عنوان کشورهای تحت آیونز داریم، رئیس دبیرخانه آیونز به مدت دو سال امیر خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش است.

دریادار دوم محمدی ادامه داد: مسابقات بین‌المللی قواصی ارتش‌های جهان در جزیره کیش در حال برگزاری است و این مسابقات نیز با محوریت کشور روسیه دو سال است در ایران برگزار می‌شود؛ برنامه‌ای برای برگزاری رزمایش مشترکی با روسیه داریم که تاریخ و جزئیات آن هنوز مشخص نشده است.

وی اضافه کرد: در دی‌ماه رزمایش بزرگ ارتش در جنوب کشور را داریم که با شرکت نیروهای مختلف ارتش در سواحل مکران و دریای عمان برگزار می‌شود در بهمن‌ماه نیز برنامه‌های مناسبتی دهه فجر را خواهیم داشت.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا ادامه داد: روند اعزام ناوگروه‌ها همیشه ادامه دارند، در حال حاضر 63 مین ناوگروه ما در خلیج عدن به سر می‌برد و شهریورماه ناوگروه 64 اعزام می‌شود.

دریادار دوم محمدی گفت: با توجه به اینکه یکی از مسئولیت‌های نیروهای مسلح پایش نیروهای فرا منطقه‌ای در اطراف جمهوری اسلامی ایران است؛ ما نیز به همراه سپاه پاسداران مسئولیت پایش نیروهای نظامی در آب‌های بین‌المللی را داریم و با استفاده از امکانات خود وضعیت آن‌ها را رسد می‌کنیم، با توجه به اینکه پس از انقلاب اسلامی حضور نیروهای فرا منطقه‌ای در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس شروع شده و دارای پایگاه نظامی هستند تردد شناورها به پایگاه‌های نظامی و آرایش نظامی آن‌ها رصد و تحلیل می‌شود؛ در حال حاضر وضعیت تردد عادی است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.