دعای روح بخش و پرفیض عرفه در نهمین روز از ماه ذیحجه همزمان با سراسر کشور، عصر یکشنبه با حضور مردم مومن و خداجوی بندرعباس  همچنین در مسجدها، حسینیه ها، امامزاده ها و مکان های متبرکه سراسر استان طنین انداز شد.

حافظان خلیج فارس در این روز پرفیض به راز و نیاز با خالق یکتا پرداختند و خدای متعال را با اسامی زیبای یا غفور، یا رحیم، یا رب و یا کریم فریاد زدند و از ایشان طلب بخشش و غفران گناهان خود کردند. 
این مراسم معنوی علاوه بر گلزار شهدای بندرعباس نیز در امامزاده سید مظفر(ع) و مسجد جامع این شهر برگزار شد که حضور قشرهای مختلف مردم بویژه نوجوانان و جوانان چشمگیر بود. 
عرفه از مهم ترین روزهای سال در فرهنگ اسلامی بوده که در این روز همه دست به دعا برداشته و چشم امید خود را به خدایشان دوخته و با قرائت دعای روح بخش امام حسین (ع) در صحرای عرفات از درگاه الهی طلب مغفرت می کنند. 
دعای روز عرفه، از بی نظیرترین مناجات ها و دعاهایی است که در صحرای عرفات (در ۲۰ کیلومتری مکه) توسط امام حسین (ع) و همراهانش خوانده شده است.
روز عرفه مصادف با خروج امام حسین (ع) از مکه به سمت کربلا و آغاز قیام عاشورایی ایشان است و این روز اهمیت خاصی در بین شیعیان دارد. 

۹۹۴۴/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.