حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده یک‎شنبه در آیین پایانی «ششمین جشنواره ملی مطبوعات خلیج فارس» ضمن تبریک و خداقوت به اهالی رسانه استان هرمزگان اظهارداشت: سهمی که اصحاب رسانه در نوشتن تاریخ آینده انقلاب و خورام فکری به آیندگان دارند بسیار مهم و تاریخ‎ساز خواهد بود.

وی هدایتگری را یکی از کارکردهای مهم رسانه دانست و ابرازداشت: تاریخ مصرف خبرهای امروز شما پایان ندارد، زیرا در جهت‌بخشی به اخبار مورخان آینده کمک بسیاری خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان به وجه مشترک اصحاب منبر و رسانه اشاره کرد و تصریح کرد: این دو قشر، تریبون مشترکی 'منبر' در اختیار دارند با این تفاوت که منبر خبرنگاران وسیع‌تر و رساتر است و آنقدر این منبر جایگاه مهمی دارد که صدای شما به گوش تمام مخاطبان در کشور می‌رسد درحالی که پژواک منبر روحانیون در محدوده مخاطبانی است که کنارشان هستند لذا اصحاب رسانه برای این‌که تاریخ را منحرف نکنیم باید بداند چه چیز و کی بنویسد.

خبرنگاران هادیان و تاریخ‌نویسان آینده

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده از خبرنگاران به عنوان هادیان و تاریخ‌نویسان آینده یاد کرد و بیان داشت: کارکرد حوزه رسانه، هدایتگری است و این رسالت بسیار سنگین برعهده اهالی رسانه می‌باشد و برای اینکه تا تاریخ منحرف نشود باید دردهای جامعه را بنویسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب رهبر فرزانه انقلاب اشاره کرد و ابرازداشت: ملت ایران با سربلندی گام اول را طی کرد اما این شما اصحاب رسانه هستید که در ادامه این سربلندی و افتخارات گام اول باید امید  را در جامعه منتقل کنید.

نوشتن از حقیقت؛ ماندگاری صدای انسان‌

امام جمعه بندرعباس مسوولیت برطرف کردن کاستی‌های گام اول را رسانه‌ها دانست و اظهار داشت: شما باید با قلم شیوای خود درد جامعه را منعکس کرده و به بیان این کاستی‌ها بپردازید تا حساسیت پر کردن آن در مسوولان و کارگزاران بوجود بیاید.

به گفته عبادی‌زاده، رمز حقیقت ماندگاری انسان‎هایی مثل حافظ و سعدی اتصال آن‌ها با مردم و نوشتن حقیقت بوده است؛ آن‌ها از هنرشان برای خدمت به جامعه استفاده کردند، زیرا حقیقت کهنه و مندرس نمی شود.

وی یادآور شد: نوشتن از حقیقت و مردم موجب ماندگاری صدای انسان‌ می‌شود و اگر امروز کسانی چون شهیدان دقت، دشتی و مرحوم قاسم کرمی و مرحوم ایوب دبیری نژاد در بین شما اهالی رسانه و به خصوص جوان‌ترها ماندگار هستند چون از جنس مردم بودند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خطاب به اصحاب رسانه تاکید کرد: اگر می‌خواهید صدای ماندگار مردم باشید و خودتان را ماندگار کنید امروز با الگوگیری از بزرگان این عرصه مهم، حقیقت را قلم بزنید.

'آیین پایانی ششمین جشنواره ملی مطبوعات خلیج فارس' در تالار شهید آوینی بندرعباس با تقدیر از خانواده‌های شهید رسانه شهید بوسف دقت و قاسم دشتی و هم‌چنین از جایگاه و مقام مرحوم قاسم کرمی و مرحوم ایوب دبیری‌نژاد تجلیل شد.

مرحوم قاسم کرمی بنیان‌گذار و مدیرمسوول روزنامه صبح ساحل بود که ۱۹ فروردین سال ۹۲ در بیمارستان امام‌رضا بندرعباس درگذشت.

مرحوم ایوب دبیری‌نژاد نیز جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس بود که فعالیت رسانه ای خود را از ۲ دهه قبل با تاسیس نشریه دریا آغاز کرد.

وی که هشتم مهرماه سال گذشته(۹۷) بر اثر سکته مغزی  درگذشت، سرپرست خبرگزاری فارس در استان هرمزگان، مدیر مسوول و صاحب امتیاز روزنامه منطقه ای دریا بود.

وی همچنین ریاست مجمع عالی بسیج هرمزگان،سردبیری نشریه ساحل صدف و مدیریت موسسه مطبوعاتی فروزان را بر عهده داشت.

در این آیین هم‌چنین از برترین‎های مطبوعات و رسانه‎ها در بخش‌های کشوری و استانی ششمین جشنواره ملی مطبوعات خلیج فارس' در بخش‌های گزارش تحلیلی، یادداشت، تیتر، تک عکس، بخش ویژه معرفی مناطق گردشگری و ایثار و شهادت تجلیل شد.

۹۸۸۷/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.