این کتاب یوسف عزیزی‌زاده با همکاری غلام امینی دم‌شهری و جواد زبردست به تلاش کنگره سرداران شهید و شهدای استان هرمزگان به چاپ رسیده است.

این کتاب که خاطرات کودکی تا دوران اسارت و ازدواج یوسف عزیزی‌زاده را شامل می‌شود دارای ۳۲۰ صفحه است که در سال ۹۶ در یکهزار نسخه توسط نشر رسول به چاپ رسید.

بازخوانی متن و ویراستاری کتاب «ایسف نخل شکسته استوار بندر کنگ» را حجت‌الاسلام بهزاد پودات انجام داده و  مقدمه کتاب را نیز دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه نوشته است.

در بخشی از مقدمه سردار تنگسیری آمده است: یوسف عزیزی زاده به راستی شهیدی زنده است با ۷۰درصد نشان پرافتخار جانبازی؛ او سال‎هاست که هر ثانیه شهید می‌شود و حیاتی دوباره می‌یابد، قرص‎ها، کپسول‌ها همدم او هستند و زبان او را بهتر از هرکسی دیگری می‌دانند امید که خداوند متعال لباس عایت و تندرستی را برقامت این نخل شکسته استوار بپوشاند.

چراغ فانوس، دستبرد به آشپزخانه، وسواس، گونی‌هایی پر از پسته، چشم بسته از میدان مین عبور کردم، خمپاره را آوردم بندرلنگه و روحانی که همه را نجات داد تنها بخشی از فهرست و تیتر خاطراتی است که یوسف عزیزی‌زاده در این کتاب آورده است.

یوسف عزیزی‌زاده یادگار عبدالعزیز و نرگس اهل و ساکن بندرلنگ شهرستان بندرلنگه است که سابقه ۳۰ ماه حضور در جبهه دارد.

وی از ۴ خرداد سال ۶۷ تا ۲۲ شهریور ۶۹ در اسیر زندان‎های بعثی در عراق بود.

این آزاده و جانباز جنگ تحمیلی شش مرتبه در مناطق عملیاتی کربلای ۱۱،۵، ۴ و خط پدافندی فاو ام القصر و اسکله ۱۴ آبادان مجروح شده است.

یوسف عزیزی‌زاده قبل از اسارت دارای مدرک دیپلم بهداشت محیط بوده و بعد از این‌که از اسارت برگشت افسری علوم پایه نظامی را انتخاب کرد و به نیروی دریایی سپاه پیوست.

۶۰۴۸/۹۸۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.