فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: همکاری و همراهی خبرنگاران و اصحاب رسانه تضمین کننده موفقیت پلیس در انجام ماموریت ها و عامل موثر در بهبود شاخص های امنیتی و انتظامی است.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، سردار عزیزاله ملکی در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه انتظامی،  دغدغه های پلیس و اصحاب رسانه در بهبود وضعیت اجتماعی را مشترک دانست و عنوان کرد: این هدف مشترک موجب بهبود تعامل و ارتباط سازنده این دو بخش با یکدیگر شده است.

سردار ملکی افزود: همان گونه که کیفیت و کمیت فعالیت نیروی انتظامی در ایجاد امنیت تاثیرگذار است، چگونگی فعالیت خبرنگاران نیز در احساس امنیت بین مردم و یا القای ناامنی موثر است.

وی ادامه داد: در نتیجه تلاش اصحاب رسانه و افزایش آگاهی عمومی، مطالبه مردم در حوزه امنیت نیز بالاتر رفته و نسبت به بروز کوچکترین حادثه های انتظامی نیز واکنش نشان داده و خواهان بالاترین مرتبه از امنیت در وجوه مختلف آن هستند.

سردار ملکی اضافه کرد: هم اکنون ایران از امن ترین کشورهای جهان است و این در شرایطی است که در کشوری مانند آمریکا ظرف مدت ۲۴ ساعت بزرگترین کشتارهای خیابانی به وقوع می پیوندد.

رئیس پلیس هرمزگان از خبرنگاران به عنوان چشم بینا و امین جامعه نام برد که نیروی انتظامی نیز به آنان اعتماد کرده و گزارش  بسیاری از موارد قانون شکنی را از خبرنگاران دریافت می کند.

سردار  ملکی با بیان اینکه انعکاس به موقع اخبار و اعتمادسازی در جامعه از رسالت‌های مهم خبرنگاران است، خاطرنشان کرد: براساس اعلام وزارت کشور، هرمزگان جز پنج استان امن کشور است.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه هم می‌توانند تولید کننده امنیت و هم ایجاد کننده حساس نا امنی در جامعه باشد، عنوان کرد: نوشته‌های خبرنگاران در احساس امنیت یا نا امنی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به تعامل بسیار خوب پلیس و اصحاب رسانه، بیان کرد: هر جا که رسانه به کمک پلیس آمده است ما در ماموریت‌ها موفق بوده ایم.

وی با ذکر این نکته که احساس امنیت در دهه ۹۰ در بین مردم بیشتر شده است، اظهار کرد: امروز در جمهوری اسلامی به قدری امنیت بالاست که مردم نمی‌توانند کوچکترین نا امنی را هم تحمل کنند.

سردار ملکی دلیل مطالبه بالای مردمی را وجود امنیت در جامعه دانست و عنوان کرد: همدلی و همراهی رسانه با پلیس موجب شد تا در حوزه‌هایی که با چالش روبرو بودیم با موفقیت آن چالش‌ها را برطرف کنیم.

مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج فارس هم در این مراسم گفت: خدمات ارزنده و کوشش صادقانه و کار جهادی خبرنگاران در عرصه خبررسانی درخور شایسته قدردانی است.

مهران جلایی افزود: خوشبختانه همکاری و همدلی خوبی بین اصحاب رسانه و نیری انتظامی وجود دارد که وجود امنیت در جامعه از نتایج آن است.

مدیر عامل خانه مطبوعات استان در ادامه این مراسم گفت: رسانه‌های استان با همه ظرفیت آمادگی انعکاس اخبار را دارند و همکاری دو سویه با نیروی انتظامی موجب آگاهی خوب مردم از خدمات پلیس شده است.

قاسمی افزود: از مجموع ۱۴۲ رسانه دارای مجوز در استان ۷۰ رسانه مربوط به نمایندگی رسانه‌های سراسری، ۹۶ رسانه مکتوب و ۳۶ پایگاه خبری هستند.

در پایان این مراسم، مدیران رسانه ای و خبرنگاران فعال حوزه انتظامی مورد تقدیر قرار گرفتند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.