نمایش شه میر به نویسندگی و کارگردانی "کوروش سلمانی دهبارز" خود را برای حضور در جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی شب گذشته(16 مرداد) در فرهنگسرای طوبی به روی صحنه رفت.

به گزارش ایسنا، مطنقه خلیج فارس، جشنواره بین‌المللی آیینی و سنتی انتخاب در دو شهر برگزار می‌شود که بخش مهمان در شهر کاشان و بخش اصلی و مسابقه‌ای در تهران برگزار و نمایش شه میر برای بخش اصلی جشنواره انتخاب‌شده است و در بخش نمایش تخته‌حوضی و سیاه‌بازی، گرامیداشت استاد علی نصیریان شرکت خواهد کرد.

نویسنده و کارگردان این نمایش در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه از استان هرمزگان 4 اثر به جشنواره راه پیداکرده است که 2 اثر در بخش مهمان و 2 اثر در بخش اصلی در شهر تهران حضور پیدا خواهند کرد، اضافه کرد: نمایش "شه میر" به همراه نمایش "موغلی پنا" به کارگردانی و نویسندگی علیرضا داوری در بخش اصلی حضور دارند.

این نویسنده و کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه نمایش شه میر از لحاظ داستان روایت یک شخص بزله گو و طنزپرداز است که به شکل واقعی در گذشته در دهستان بیکاه شهر رودان زندگی می‌کرده است، تصریح کرد: این نمایش به شخصیت این فرد و کارهایی که در گذشته انجام داده است، می‌پردازد.

سلمانی با بیان اینکه از لحاظ داستانی این نمایش با نگاهی به نمایش "سیاه" از "استاد علی نصیریان" ساخته‌شده است، اضافه کرد: در این نمایش به خاطر شباهتی که شخصیت شهمیر با سیاه در نمایش‌های ایرانی داشته است، سعی شده شباهت‌های بین این شخصیت که یکی واقعی و یکی هم در نمایش‌های ایرانی وجود دارد، بیشتر به نمایش دربیاید.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 4 ماه است که در حال تمرین این نمایش هستیم و به‌احتمال‌زیاد قبل از اعزام به تهران یک اجرای ویژه اساتید پیشکسوتان، جمعی از هنرمندان و مسئولین در بندرعباس خواهیم داشت، اظهار کرد: فرصت خوبی است که ما بحث آئین و سنت را در تئاتر احیا کنیم، در واقع تئاتر امروز کشور و حتی هرمزگان دز بحث آئین‌های سنتی بسیار کمرنگ شده است.

این نویسنده و کارگردان تئاتر ادامه داد: سعی کردیم در این نمایش علاوه بر داستان اصلی به افسانه‌ها، آئین‌ها،  آداب‌ورسوم‌ها و خرده فرهنگ‌ها و خرده باورها هم بپردازیم.

وی با بیان اینکه این جشنواره از 19 تا 26 مرداد در تهران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: رضا آزاد دریایی، فریده سلمانی، سمیه زارعی، سلیمه رضایی، مجتبی حمیدی، امید رفعه و صدیقه راور بازیگران این نمایش را تشکیل می‌دهند.

سلمانی در خصوص سایر عوامل این نمایش بیان کرد: حمید اللهیاری و غلامرضا رحیمیان(طراح نور)، کوروش سلمانی دهبارز(طراح صحنه و لباس)، آرش رحمانیان(طراح گریم)، حلیمه افراشته(دستیار کارگردان)، بهروز حبیب زاده(طراح و تنظیم موسیقی) و سعید موحدی(مشاور نویسنده) در این نمایش همکاری می‌کنند.

نویسنده و کارگردان این نمایش در پایان اضافه کرد: در پایان جا دارد از حمایت های امینی زاده(شهردار بندرعباس)، رفیعی بندری(مدیر منطقه یک شهرداری بندرعباس) و مرادی زاده(مدیر منطقه سه شهرداری بندرعباس) به واسطه حمایت هایشان از نمایش تشکر کنم.


***

برای دیدن گزارش ویدئویی ایسنا کلیک کنید
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.