مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان بیان کرد: بیشترین میزان پیشگیری از تصرف زمین در حاجی آباد و بندرعباس بوده که شهرهای بستک، پارسیان و میناب در رتبه های بعدی قرار دارند.

امید ذاکری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مهمترین عوامل کاهش تصرفات، ساماندهی گشت های حفاظت از منابع طبیعی، تهیه نقشه های مناطق بحرانی تصرفات، تمرکز برای پیشگیری در این مناطق و فعال بودن سامانه ۱۵۰۴ می باشد.

وی خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی، افزایش همیاران طبیعت و محافظان افتخاری و حفاظت ۵۰ درصد از مراتع استان توسط مرتعداران در پیشگیری از تصرف زمین های ملی تاثیرگذار بوده است.

این مقام مسوول با اشاره به عملکرد مطلوب یگان حفاظت در کشیک تعطیلات نوروز امسال اظهار داشت: به منظور برنامه ریزی های انجام شده در روزهای تعطیل و حضور شبانه روزی یگان حفاظت از منابع طبیعی در شهرستان ها، موجب شد هیچ تصرفی در فروردین ۹۸ وجود نداشته باشد.

از مساحت هفت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتاری هرمزگان، شش میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار جزو عرصه‌های منابع طبیعی است که یک میلیون و ۸۰ هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع و یک میلیون و ۵۶۵ هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می‌دهد.

۹۹۴۴/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.