چهارمین دوره مسابقات  غواصی عمق ارتش های جهان، در خلیج همیشگی فارس و در سواحل جزیره زیبای کیش آغاز شد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، این رویداد بین المللی (عصر یکشنبه 13 مرداد) با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری  معاون  هماهنگ‌کننده ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران،  و جمعی از فرماندهان این نیرو، جانشین فرمانده نیروی دریایی روسیه، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش  و جمعی از مردم و مسئولان جزیره کیش برگزار شد.

این مسابقات با عنوان مسابقات بین المللی غواصی عمق ارتش های جهان ۲۰۱۹  به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با شرکت تیمهای غواصی از روسیه، چین،آفریقای جنوبی، سوریه و ونزوئلا از 13 تا ۲۳ مرداد در آب هایی نیلگون خلیج فارس و  جزیره کیش برگزار خواهد شد.

چهارمین دوه مسابقات بین المللی غواصی عمق  در قالب  مسابقات بین‌المللی نظامیان برگزار می شود ،  مسابقات بین المللی نظامیان   همزمان  در روسیه، چین، ایران، مغولستان، هند، بلاروس، ارمنستان، آذربایجان، قزاقستان و ازبکستان در 32  رشته و با مشارکت 30 کشور درحال برگزاری است.

بازی های بین المللی ارتش های جهان با ابتکار کشور روسیه بیش از 11 سال است که برگزار می شود . مسابقات سال 2019 با شرکت حدود 200 تیم شامل بیش از پنج هزار نظامی از ارتش های 36 کشور جهان برگزار می شود و نظامیان در 32 رشته با یکدیگر رقابت می کنند.

پنجمین دوره مسابقات بین المللی نظامیان جهان در 25 میدان نظامی شامل روسیه، ایران، ارمنستان، بلاروس، هند، چین، قزاقستان، مغولستان، ازبکستان و جمهوری آذربایجان برگزار می شود،ر هند، مغولستان و ازبکستان نیز برای نخستین بار میزبان این مسابقات بین المللی  هستند. در این دوره از مسابقات علاوه بر حضور تیم هایی از نیروهای مسلح در کشورهای میزبان، جمهوری اسلامی ایران در دو رشته «غواصی عمق» به میزبانی نیروی دریایی ارتش در جزیره کیش و «گشت جاده‌ای» به میزبانی نیروی انتظامی در شهر پرند پذیرای تیم های نیروهای مسلح کشورهای شرکت کننده خواهند بود.

این دومین بار است که مسابقات  بین المللی غواصی عمق در جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

این مسابقات سال گذشته نیز در کشور ایران و به میزبانی نوشهر برگزار شد .با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های جزیره کیش،  میزبانی این دوره از مسابقات به این جزیره مرجانی و زیبا واگذار شد.

  در نخستین دوره برگزاری این مسابقات در نوشهر، تیم ایران در بخش غواصی عمق، مقام اول را کسب کرد و در مجموع پنجم جهان شد.

برای زورمندان زیاده‌طلب، جایی در خلیج فارس وجود ندارد

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: امنیت دریا طبق قوانین بین‌المللی با کشورهای حاشیه دریاها است و برای زورمندان زیاده‌طلب جایی در پهنه ژئوپلتیکی خلیج فارس وجود ندارد.

وی این مسابقات را صحنه نمایش رفاقت‌ها و اشتراک‌گذاری دانش و تخصص میان کشورها و همچنین دریا، عرصه مردانگی و جوانمردی و همکاری و مشارکت دانست.

امیر دریادار سیاری همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات نظامی ۲۰۱۹ غواصی عمق در جزیره کیش به میزبانی نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: پهنه آرام خلیج فارس و گذرگاه راهبری تنگه هرمز شاهد تلاش مردانی است که با طی مسافت‌های زیاد به این منطقه  آمده‌اند تا دست در دست هم پرچم امنیت را در دل آب‌‌‌های دوستی به اهتزاز در آورند و با مخابره پیام امنیت دریا، آرامش‌خیال را به دریانوردان هدیه دهند.

رئیس ستاد ارتش بیان کرد: امنیت دریا طبق قوانین بین‌المللی با کشورهای حاشیه دریاها است و برای زورمندان زیاده‌طلب جایی در پهنه ژئوپلتیکی خلیج فارس وجود ندارد.

اعلام آمادگی کیش برای ایجاد دبیرخانه دائمی مسابقات بین المللی غواصی ارتش های جهان

غلامحسین مظفری نیز طی سخنانی  در ‌مراسم افتتاحیه مسابقات غواصی عمق ارتش های جهان در جزیره کیش با اشاره به موقعیت جغرافیایی کیش، سواحل زیبا و مرجانی، شفافیت و زلالی آبهای خلیج فارس و زیرساخت های گردشگری، جزیره کیش را مکانی مناسب برای برگزاری این مسابقات و ورزشهای آبی معرفی کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گردشگری را محور اصلی فعالیت ها در جزیره کیش دانست و تقویت زیرساخت های لازم برای رونق هرچه گردشگری ورزشی از اولویت های این منطقه اعلام کرد.

وی یادآوری کرد: از نخستین روز مطرح شدن میزبانی مسابقات غواصی عمق در جزیره کیش، سازمان منطقه آزاد کیش برای برگزاری مطلوب این مسابقات همکاری لازم را داشته و همچنان خواهد داشت.

  شرایط یک مسابقه عادلانه و هیجان‌انگیز و میزبانی و پذیرایی عالی از همه تیم‌ها فراهم شده است

در مراسم افتتاحیه این مسابقات امیر دریادار دوم پرویز سلیمی‌پناه، سخنگو و دبیر اجرایی مسابقات در سخنان خود گفت : همه تیم‌های شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات توانسته اند بر اساس برنامه تنظیمی هر آیتم از مسابقات را حداقل یک بار تمرین کنند و خوشبختانه در طول تمرینات هیچگونه صدمه یا خسارت جدی به افراد و تجهیزات وارد نشده است.

به گفته دبیر اجرایی مسابقات،تصویربرداری تمام مراحل رقابت توسط دوربین‌های زیرآبی انجام خواهد شد.

امیر دریادار دوم پرویز سلیمی ‌پناه تاکید کرد: شرایط یک مسابقه عادلانه و هیجان‌انگیز و میزبانی و پذیرایی عالی از همه تیم‌ها فراهم شده است. به گفته وی ۱۲۸ نفر شامل مسابقه‌دهندگان، خبرنگاران و عوامل پشتیبانی تیم‌های خارجی در جزیره کیش مهمان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند که به تدریج از دوم تا پنجم مرداد وارد این جزیره شدند.

ایران کشوری زیبا، مهمان‌نواز و دارای فرهنگی بزرگ است

آدمیرال ویدکو، جانشین فرمانده نیروی دریایی روسیه در این مراسم، مسابقات ارتش های جهان را  اتفاقی تازه در همکاری نظامی میان کشورهای جهان دانست.

او ایران را کشوری زیبا، مهمان‌نواز و دارای فرهنگی بزرگ دانست و اعلام کرد کشورهای ایران، روسیه، سوریه، چین، ونزوئلا و سوریه در رشته غواصی عمق با میزبانی ایران به رقابت می‌پردازند.

ویدکو با اشاره افزایش تعداد شرکت‌کنندگان حاضر در رشته غواصی عمق گفت: در شرایط سخت فعلی بین‌الملل، هر ساله تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقات افزایش می‌یابد و افراد بیشتر علاقه‌مند به رشته غواصی می‌شوند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی روسیه هدف اصلی رقابت‌های غواصی عمق را تقویت ارتباط و تفاهم میان نیروهای مسلح و تبادل تجربه و همکاری بین‌المللی دانست و گفت انسان‌های شجاع و دلیر این رشته را انجام می‌دهند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.