مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان با اشاره به اینکه سال گذشته پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه به حوزه ورزش هرمزگان اختصاص یافته بود، گفت: این اعتبارات امسال به ۱۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، محمودرضا امیاری در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان اظهار کرد: در صورت تخصیص این میزان اعتبار، پروژه های هشت سالن ورزشی در استان ازجمله سالن روستاهای هاشم آباد و سرچاهان در شهرستان حاجی آباد، کرگان و راونگ در میناب، سرریگ قشم و دهتل در بستک سالن ۱۲۰۰نفری رودان تکمیل و به بهره برداری می رسد.

  وی با بیان اینکه همچنین از همین محل نیز بابت مطالعه « دهکده ساحلی آبی بندرعباس » نیز حدود دو میلیارد تومان مصوب شده است، از استاندار هرمزگان خواست که دستور لازم را برای واگذاری زمین مناسب برای اجرای این پروژه صادر کند.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان از راه اندازی دو پایگاه ساحلی آبی در جزایر هرمز و ابوموسی به عنوان دیگر مصوبات نام برد و بیان کرد: برای اجرای هر کدام از این پروژه ها به حدود یک هکتار زمین در نوار ساحلی نیاز است.

وی با بیان اینکه برای احداث هر پایگاه نیز 100 میلیون تومان مصوب شده است، افزود: احداث 40 زمین چمن مصنوعی محله ای در سراسر استان هرمزگان نیز از دیگر مصوبات است.

امیاری با بیان اینکه دو میلیارد و 500 میلیون تومان دیگر از این اعتبار برای تکمیل خوابگاه ورزشگاه قشم و سه میلیارد تومان نیز برای تکمیل سالن ورزشی سام و زال قشم مصوب شده است، اذعان کرد: پروژه سام و زال قشم پس از وقفه هشت ساله، هم اکنون در حال اجراست واز محل اعتبارات ارزش افزوده احداث پنج خانه جوان در شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان، بندرلنگه و قشم مصوب شد که با دستور استاندار هرمزگان عملیات اجرایی احداث اولین خانه جوان در بندرعباس انجام خواهد شد.

وی در ادامه به تشریح برنامه های هفته دولت پرداخت و گفت: 39 پروژه ورزشی با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان طی هفته دولت در استان هرمزگان افتتاح می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با افتتاح این تعداد پروژه، حدود چهار سانتی متر مربع به سرانه ورزشی استان هرمزگان اضافه خواهد شد، افزود: زمین چمن مصنوعی محله ای در استان، سه زمین چمن فوتبال در هنگوئیه بستک، محله نو ایسین و بندر پل از شاخص ترین پروژه های ورزشی هفته دولت در هرمزگان است.

وی، زمین چمن طبیعی روستای گوربند میناب و بازسازی چمن طبیعی استادیوم ورزشی رودان را از دیگر پروژه ها برشمرد و اضافه کرد: چهار سالن ورزشی طیبی شاهی میناب، کوهستک سیریک، مغوئیه بندرلنگه و ستلوی پارسیان از دیگر پروژه هاست.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.