در راستای اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس، یک هزار و ۲۰۰ نفر به‌صورت حق‌التدریس جذب آموزش‌وپرورش هرمزگان می‌شوند.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، ناصر شریفی در جمع خبرنگاران، افزود: با توجه به کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش هرمزگان از سال گذشته درخواست‌ها و پیگیری‌های فراوان از طریق وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان امور اداری و استخدامی کشور در خصوص جبران بخشی از این کمبودها انجام شد که خوشبختانه طی انجام سازوکارهای اداری و اعلام فراخوان از بین سرباز معلم‌های قبل از سال ۹۱،  آموزشیاران نهضت سوادآموزی و مربیان پیش‌دبستانی این کار مهم صورت پذیرفت.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در راستای این قانون ۱۲۰۰ نفر در استان هرمزگان از مهرماه به‌صورت معلم وارد کلاس‌های درس می‌شوند تا بخشی از مشکلات کمبود نیروی انسانی جبران شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بندرلنگه، بستک و پارسیان بیان کرد: با توجه به حضور تعدادی از فرهنگیان غرب هرمزگان که چندین سال در شرق استان مشغول تدریس و انجام رسالت خطیر معلمی هستند که با مشکلات فراوانی روبرو بوده که انتظار است با جذب نیروهای جدید در شرق استان، این نیروها نیز به مناطق خود انتقال یابند.

شریفی اظهار کرد: تعداد زیادی از مربیان پیش‌دبستانی که چندین سال سابقه همکاری با آموزش‌وپرورش داشته‌اند از محل حساب و اعتبارات دولتی حقوق و حق‌الزحمه دریافت نمی‌کردند که با توجه به دادنامه دیوان عدالت اداری شامل این طرح نشده‌اند.

وی افزود: از چند ماه گذشته برای احقاق حقوق این دسته از مربیان پرتلاش پیش‌دبستانی جلساتی با معاونین دیوان عدالت اداری انجام که در نهایت مقرر شد وزارت آموزش‌وپرورش استفساریه ای مبنی بر اینکه افراد مشمول توسط کمیته معتمد آموزش‌وپرورش تائید و محرز شود که افراد موردنظر به اشکال مختلف و از کمک‌های مردمی از وجوه مدرسه حقوق و یا حق‌الزحمه دریافت کرده‌اند، مشمول قانون اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف خواهند بود.

نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد با هماهنگی‌هایی که با دیوان عدالت اداری انجام‌شده، دیوان به این استفساریه رأی مثبت دهد و مشکل نیروهای پیش‌دبستانی که از محل حساب و یا اعتبارات دولتی حقوق و حق‌الزحمه دریافت نمی‌کردند، مرتفع شد.

شریفی در پایان با اشاره به قانون الحاق یک ماده  تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس مصوبه 13 شهریورماه سال گذشته در خصوص استخدام نیروهای حق‌التدریس مصوب مجلس خاطرنشان کرد: دولت در حال تدوین آیین‌نامه اجرایی و ارسال آن به سازمان امور اداری و استخدامی جهت ایجاد کد شناسه است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.