شوراهای حل اختلاف همواره تلاش می کنند که بخشی از دغدغه های مردم را با ترویج فرهنگ صلح و سازش رفع  کرده و زمینه آرامش هرچه بیشتر در جامعه را فراهم کنند.

حدود ۳۰۰ شعبه شورای حل اختلاف در استان هرمزگان مشغول به فعالیت و ارایه خدمت به مردم می باشد که از این شمار ۹۰ شبعه شهری و مابقی روستایی است .

همچنین تعداد یک هزار و ۲۰۸ نفر به عنوان اعضای شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان در این شعب مشغول به انجام وظایف هستند.

 معاون قضایی اداره کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان شامگاه دوشنبه بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون ، سه هزار و ۲۰۲ فقره پرونده از مجموع ۹ هزار و ۴۵ پرونده قابل صلح وسازش در این مجموعه به صلح و سازش منجر شده است.

مظفر حمزه ئی تصریح کرد: در مدت مشابه سال پارسال از تعداد ۸ هزار و ۶۹۳ فقره پرونده قابل سازش تعداد ۲ هزار و ۹۵۹ فقره به صلح و سازش منجر شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان از شهروندان خواست در صورت بروز هرگونه اختلاف، پیش از مطرح کردن آن در محاکم قضایی، از خدمات مشاوران مستقر در شوراهای حل اختلاف و محاکم استفاده نمایند.

حمزه ئی تصریح کرد: شهروندان می توانند در مرحله نخست، پرونده خود را در شعب شوراهای حل اختلاف و در قالب صلح وسازش، بدون پرداخت هزینه دادرسی پیگیری و در صورت عدم رفع اختلاف به محاکم قضایی مراجعه کنند.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.