معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان گفت: از ابتدای امسال بیش از سه هزار پرونده در شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان به صلح و سازش منجر شد که بیانگر رشد ۸ درصدی در این حوزه است.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، مظفر حمزه ئی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درنتیجه برنامه‌ریزی انجام شده و تلاش بی‌وقفه کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان از ابتدای سال جاری، سه هزار و ۲۰۲ فقره پرونده از مجموع ۹ هزار و ۴۵ پرونده قابل صلح و سازش در این مجموعه به صلح و سازش منجر شده است.

وی با بیان اینکه  در مدت مشابه سال ۱۳۹۷ از تعداد ۸ هزار و ۶۹۳ فقره پرونده قابل سازش تعداد دو هزار و ۹۵۹ فقره به صلح و سازش منجر شد، خاطرنشان کرد: میزان صلح و سازش از ابتدای امسال، رشد ۸ درصدی در این حوزه را در مقایسه با سال پیش از آن نشان می‌دهد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان از شهروندان خواست در صورت بروز هرگونه اختلاف، پیش از مطرح نمودن آن در محاکم قضایی، از خدمات مشاوران مستقر در شورا‌های حل اختلاف و محاکم استفاده کرده و در مرحله نخست، پرونده خود را در شعب شورا‌های حل اختلاف و در قالب صلح و سازش، بدون پرداخت هزینه دادرسی پیگیری و در صورت عدم رفع اختلاف به محاکم قضائی مراجعه کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.