دکتر سیدعباس صالحی شامگاه یکشنبه در نشست با فعالان فرهنگ و هنر و رسانه هرمزگان افزود: با توجه به این مطلب می توان گفت از لحاظ کارکردهای اجتماعی، بیش از گذشته به مشارکت و همراهی هنرمندان نیاز داریم.

وی ادامه داد: کارکرد و اهمیت فرهنگ و هنر در عرصه های اقتصادی نیز قابل توجهه است و به عنوان مثال وقتی از هدف گذاری برای جذب ۱۰میلیون نفر گردشگر به هرمزگان صحبت می شود، تحقق آن بدون فرهنگ و هنر معنا ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد:تکرار سفر ، ماندگاری گردشگران و افزایش ارزش افزوده گردشگری تنها با کمک فرهنگ و هنر قابل انجام است و توجه به این کارکرد، گردشگری پایدار را رقم می زند.

یک و نیم میلیون فارغ التحصیل فرهنگ و هنر بازار کار ندارند

صالحی توجه به حوزه اشتغال فرهنگ و هنر را نیز مهم ارزیابی و اضافه کرد: بعد از انقلاب یک میلیون و ۵۰۰هزار نفر در رشته های مختلف فرهنگ و هنر فارغ التحصیل شدند و هم اکنون نیز ۳۰۰هزار نفر در حال تحصیل در این رشته ها هستند و جای این پرسش باقیست که برای اشتغال آنها چه فکری داریم.

وی تصریح کرد: فضای کار برای فارغ التحصیلان فرهنگ و هنر وجود ندارد وباید به این موضوع نگاه ویژه داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت:می توان اقتصاد درون زای قابل اعتماد برای این عرصه تعریف کرد که هم اکنون در شاخه هایی مانند مد و لباس با ۵۰۰هزار نفر شاغل این بستر و امکان فراهم شده و ۶۷درصد ظرفیت صنعت مد و لباس مربوط به بخش های فرهنگی آن است.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود تقویت زیرساخت ها و فضاهای  فرهنگی را موجب بسترسازی برای ایجاد هنر و خلاقیت دانست و یادآور شد:برای توسعه این زیرساخت ها ایده های مختلفی در حال پیگیری است

راه اندازی خیابان فرهنگ و هنر در ۱۵شهر

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد خیابان های فرهنگ و هنر برای ارائه محصولات فرهنگی یکی از ایده های در حال پیگیری است که مقدمات آن در حدود ۱۵شهر فراهم شده است.

صالحی ادامه داد: ایجاد خیابان های فرهنگ و هنر و گذر و پاتوق های فرهنگی به اقتصاد هنر، گردشگری و هویت شهری کمک می کند.

شبکه سازی برای شهرهای خلاق

وی برقراری پیوند و شبکه سازی بین شهرهایی که دارای هنر و سابقه فرهنگی مشترک هستند را یکی دیگر از برنامه هایی معرفی کرد که در قالب ایده شهر خلاق در حال پیگیری است.

صالحی در آخرین بخش از سخنان خود با اشاره به سفر ۲روزه اش به هرمزگان اظهار داشت: این سیزدهمین سفر استانی است و در ۱۲سفر قبلی تفاهمنامه هایی به ارزش ۸هزار میلیارد ریال امضا شد و در سفر به هرمزگان نیز تفاهمنامه ای به ارزش ۵۰۰میلیارد ریال با استاندار هرمزگان امضا شد.

پیش از سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایندگان بخش های مختلف فرهنگی، هنری و رسانه ای به بیان دغدغه و خواسته های خود پرداختند که صالحی برنامه های وزارتخانه برای پیگیری و تحقق این خواسته ها را بیان کرد.

در آخرین بخش از این برنامه منصور نعیمی و حسین پریش به عنوان دو هنرمند پیشکسوت مورد تجلیل قرار گرفتند.

 ۶۰۴۸/۲۰۹۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.