به گزارش ایرنا، سبد عباس صالحی عصر روز شنبه در دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان های غرب هرمزگان اظهار داشت: فراخوان شهرهای خلاق اعلام شده و اطلاعات دریافتی از شهرها در ستادی که برای همین منظور تعیین شده بررسی می‌شود تا پس از مشخص شدن شهرهای خلاق در حوزه های مختلف فرهنگی هنری نسبت به شبکه سازی آنها در زمینه های خاص اقدام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: این اقدام در راستای تمرکز زدایی و برگزاری رویدادهای فرهنگی هنر در استان ها و شهرستان ها انجام می گیرد.

تمرکز زدایی رویدادهای فرهنکی آغاز شده است

صالحی اضافه کرد : جغرافیای ایران باید احساس کند در آفرینش های هنری توان و نقش خوبی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه  این رویکرد به صورت جدی دنبال می شود و علاوه بر این باید تکثیر رویدادها را در اقصی نقاط جغرافیایی ایران انجام دهیم اظهار داشت : تکثیر رویدادها نباید محدود به برگزاری جشنواره‌ها که عمر کوتاهی دارند، شود.

نیازمند ترکیب ظرفیت های فرهنگی با توسعه هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه نیازمند ترکیب کردن ظرفیت های فرهنگی با اقدام های توسعه ای هستیم و اگر فرهنگ و هنر توسعه یابد شاهد توسعه سیاست و امنیت  و اقتصاد خواهیم شد افزود:

باید به فرهنگ و هنر در حوزه توسعه ملی و منطقه ای توجه داشت و به سمت هم افزایی سایر حوزه ها با فرهنگ و هنر حرکت کرد.

اقتصاد هنرمندان ‌و هنر بابد تقویت شود

صالحی با بیان این مطلب که  تلاش زیادی طی ۲ سال گذشته در راستای حمایت از هنرمندان و افزایش فرصت های حمایتی برای آنان  اقداماتی انجام گرفته تا  اقتصاد هنرمندان  پایدار شود تصریح کرد :
قرار نیست تا همیشه نگاه ها نسبت به هنرمندان حمایتی باشد بلکه  در این خصوص باید زیرساخت های اقتصاد هنر بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه حمایت از ناشران سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال از آنان خرید انجام شد اضافه کرد: در حوزه حمایت از هنرمندان برای بیمه آنان در سال ۹۵،   تعداد ۲۷ هزار نفر بیمه شده داشتیم که در پایان سال گذشته به ۴۲ هزار نفر رسید.

وزیر ارشاد همچنین گفت : پوشش بیمه تکمیلی در سال ۹۵، افزون یر ۱۳ هزار نفر بود که در پایان سال ۹۷ به ۳۲ هزار و ۱۲۰ نفر رسید.

صالحی ادامه داد: مجموع پرداختی ها در سال ۹۵ در حوزه بیمه ۲۶۸ میلیارد ریال بود که در سال ۹۸ به ۵۴۸ میلیارد ریال رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت :  در ۱۲ استانی که تاکنون سفر کردیم  ۸۰۸ هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال تفاهم‌نامه امضا شد که مبتنی بر فعالیت های زیرساختی و رویدادی و فعالیتی که باید انجام شود.

صالحی اظهار امیدواری کرد که در ارتباط با هنرمندان و شخصیت های ادبی و هنری فرصت های جدیدی ایجاد شود و شرایط  بهبود یابد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (شنبه پنجم مرداد) برای سفری ۲ روزه وارد هرمزگان ش و در روز نخست این سفر ضمن افتتاح چندین طرح نشستی را با اصحاب فرهنگ و هنر شهرهای غربی استان هرمزگان داشت .

۳۲۱۹/ ۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.