رئیس مرکز اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: دو کلیه و کبد بیمار ۴۳ ساله هرمزگانی که دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، محمود حسین پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو کلیه و کبد بیمار ۴۳ ساله هرمزگانی که دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند اهدا شد.

  وی با اشاره به اینکه این بیمار از اعضای گروه اهدای عضو هرمزگان و از نیرو‌های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بود، گفت: ۴ روز پیش علی احمدی اهل شهر تخت و ساکن بندرعباس پس از فشارخون بالا دچار مرگ مغزی شد و پس از ۲۴ ساعت این موضوع به تائید نهایی پزشکان بیمارستان شهید محمدی بیمارستان رسید.

اهدای عضو بیمار ۴۳ ساله مرگ مغزی در بندرعباس افزود: با توجه به اینکه این بیمار مرگ مغزی دارای کارت اهدای عضو بود با رضایت خانواده دو کلیه و کبد وی به بیماران نیازمند اهدا و به قطب اهدای عضو جنوب کشور در شیراز منتقل شد.

وی با بیان اینکه  اکنون ۵۷۰ بیمار دیالیزی در هرمزگان وجود دارد که ۵۰ درصد از آن‌ها نیازمند پیوند اعضا هستند، تصریح کرد: ۵۷ نفر از بیماران نیازمند پیوند اعضا اگر تا یک سال آینده عضو پیوندی دریافت نکنند متأسفانه جان خود را از دست می‌دهند .

رئیس مرکز اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه در هرمزگان بیش از ۱۰۰ عضو برای پیوند نیاز است، عنوان کرد: از زمان راه‌اندازی مرکز اهدای عضو در هرمزگان از آبان سال گذشته تاکنون بیش از ۱۸ بیمار مرگ مغزی بیش از ۵۰ عضو خود را هدیه کرده‌اند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.