نماینده مردم میناب، رودان و جاسک در مجلس با بیان اینکه یک کیلو میگو ۲۰ دلار به فروش می‌رود، گفت: دو کیلو میگو معادل یک بشکه نفت است، اگر کشاورزی خود را رونق دهیم نیازمند نفت نیستیم .

به گزارش ایسنا،حجت الاسلام سیدمصطفی ذوالقدر در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه "صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت"، گفت: حجت‌الاسلام نعیم‌آبادی بیش از ۲۷ سال در استان هرمزگان زحمت کشید و ده‌ها مسجد در شهرهای مختلف این استان ساخت. ایشان خداحافظی کرده و مقام معظم رهبری نیز حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبادی را برای امام جمعه استان هرمزگان منصوب کردند که از ایشان تشکر می‌کنم .

نماینده مردم میناب و رودان در مجلس ضمن تشکر از وزیر بهداشت به خاطر بازدید از بیمارستان رودان اظهار کرد: این بیمارستان ابتدا با پول خیرین ساخته شد و سپس با کمک دولت تکمیل شد. مریض‌های این بیمارستان بالشت زیر سر هم نداشتند. حرف من به وزیر بهداشت این است که خیال نکنید که فقط رودان این وضعیت را دارد. میناب، جاسک و سیریک نیز همین طور است. دستور دهید به بیمارستان‌های این منطقه رسیدگی کنند .

وی خطاب به وزیر جهاد و وزیر صنعت گفت: مثل سال گذشته جلوی صادرات را نگیرید. پیاز و گوجه مردم این استان سال گذشته بر اثر محدودیت صادرات از بین رفت. هم اکنون چند سالی است که مردم نفس راحتی می‌کشند. لطفاً جلوی صادرات را نگیرید و به کشاورزان کمک کنید .

نماینده مردم میناب، رودان و جاسک در مجلس خطاب به رئیس بانک کشاورزی گفت: مسئله گلخانه‌ها را کوچک نبینید. در سفری که با آقای غضنفری به مسکو رفته بودیم سفیر ارمنستان به ما گفت ۹۰۰۰ فروشگاه گل در این منطقه داریم و احتیاج شدید به این کالا در کشور ما احساس می‌شود من به سفیر ارمنستان گفتم تمام این کالاها در استان هرمزگان موجود است .

ذوالقدر خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: مردم میناب یک سال پیش حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان پول به حساب شیلات ریختند. قرار بر این بود که مقداری زمین به آن‌ها بدهند. خدا می‌داند که یک سال گذشته یک وجب به آن‌ها ندادند اما خداوند به استان هرمزگان رحم کرده است. هم اکنون یک کیلو میگو ۲۰ دلار فروش می‌رود. دو کیلو میگو معادل یک بشکه نفت است. اگر کشاورزی خود را رونق دهیم نیازمند نفت نیستیم .

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: وزیر سابق راه در این حوزه انتخابیه هزار کیلومتر جاده ساخت. شما ۱۰ کیلومتر هم نتوانستید بسازید. من هفته پیش به ملاقات معاون وزیر رفتم و گفتم چرا دو کیلومتر جاده زیرسازی شده را آسفالت نمی‌کنید؟ ایشان به من گفت ما حتی یک کیلو قیر هم نداریم. همچنین ۲۰ سال است که پیگیر اسکله سیریک شده‌ام اما هر روز به من می‌گویند دو ماه دیگر پیگیری می‌شود. به من اعلام شد که برای اسکله سیریک پیمانکار گرفته‌ایم اما پیمانکاری وجود ندارد. امام فرمود به مردم و روستاییان برسید. اگر کسی به مردم نرسد به مردم خیانت کرده است .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.