رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: با هرگونه کم کاری که موجب تضییع حقوق مردم شود برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، علی صالحی در جریان بازدید از حوزه قضایی شهرستان جاسک اظهار کرد: دادگستری کل استان هرمزگان در تلاش است با اعتلای اخلاق مداری و سرلوحه قراردادن تکریم ارباب رجوع،  ضمن تأمین امکانات لازم در کنار ارائه خدمات مطلوب قضایی به مراجعین، گام های مؤثری را در جهت رضایتمندی مردم بردارد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه افزود: بهبود وضعیت خدمت رسانی و تسهیل مراجعات مردم به واحد‌های قضایی نیز به عنوان گامی موثر در جهت تحقق عدالت آسان و تکریم ارباب رجوع در زمره مهمترین اهداف و برنامه‌های دادگستری کل استان هرمزگان قرار دارد.

صالحی با تأکید بر این مطلب که همه مسئولین و کارکنان دستگاه قضایی باید با وجود برخی نواقص و کاستی ها به مجاهدت و تلاش انقلابی اهتمام داشته باشند، خاطرنشان کرد: کارکنان و کارگزاران که سرمایه های کشور هستند باید مراقب باشند که فریب زر و زیور دنیا را نخورند و با کم کاری و عدم مسئولیت پذیری مردم را نسبت به نظام بدبین نکنند.

 وی با تأکید بر اینکه با هرگونه فساد و کم کاری که موجب تضییع حقوق مردم شود برخورد خواهد شد، ضرورت نظارت مستمر همه مسؤولین بر مجموعه های تحت امر خود را یادآور شد.

این مقام قضایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: عزم خود را جهت مقابله با قاچاق به ویژه از نوع سازمان یافته آن جزم کرده ایم  و با تشکیل دبیرخانه پرونده های مهم در دستگاه قضایی، تمامی پرونده های حوزه قاچاق به دقت رصد می شوند و از بدو تشکیل تا صدور حکم مورد نظارت مدیریت ارشد دادگستری استان قرار خواهند داشت.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از بازداشتگاه جاسک نیز بازدید و با حضور در اندرزگاه این مجموعه از نزدیک با مددجویان گفتگو کرد.

علی صالحی با تأکید بر لزوم بازدید منظم مسئولین قضایی از زندان ها و بازداشتگاه ها، اظهار کرد: حضور در جمع مددجویان، علاوه بر رسیدگی سریع تر به مشکلات احتمالی، سبب کاهش فشارهای روحی و روانی آنان نیز می شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه روند سرکشی از حوزه های قضایی شرق هرمزگان از دادگستری شهرستان سیریک بازدید و با رئیس، قضات، کارکنان و مراجعین این حوزه قضایی دیدار و گفتگو کرد.

صالحی در جریان این بازدید اظهار کرد: رؤسا و مسئولین حوزه های قضایی باید در محل خدمت خود مستقر باشند و امکان خدمت رسانی شبانه روزی به مردم را فراهم سازند.

وی با بیان این مطلب که دستگاه قضایی حامی نیروهای انتظامی و ضابطین است، خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه قانون شکنی با متمردین نسبت به نیروی انتظامی، برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

شایان ذکر است، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان سرکشی از حوزه‌های قضایی شرق استان که دو روز به طول انجامید، از دادگستری شهرستان های میناب و رودان و بخش رودخانه نیز بازدید کرد و ضمن مشاهده روند رسیدگی‌ها در شعب مختلف، از سوی مسئولین مربوطه در جریان نحوه رسیدگی و آمار ورودی و موجودی پرونده‌ها قرار گرفت.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.