نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه از هیچ‌کس در هرمزگان دلخور نیستم، ابراز کرد: نسبت به هیچ‌کس کدورت ندارم و هیچ مطلبی برای انتقام و کوبیدن کسی بیان نکردم و آنچه گفتم بر اساس تشخیصم بوده است.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز برای آخرین بار در قامت نمایندگی ولی‌فقیه در استان هرمزگان در جمع نمازگزاران بندرعباس، افزود: مقام معظم رهبری تحریم دشمنان را یک برکت و خیر می‌دانند نه شر زیرا به برکت تحریم دشمنان اتکا به توانایی داخلی را به همه آموخت و این موضوع منشأ برکات بزرگی شد.

وی بابیان اینکه تحریم‌ها فشار زیادی به کشور وارد کرد اما سبب شد تا به خود متکی شدیم، تصریح کرد: از تحریم بدمان می‌آید اما در دوران جنگ نشان دادیم چگونه مقابل دشمنان ایستادگی کردیم و امروز هم مردانه مقابل تحریم‌ها ایستاده‌ایم.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه تا تحریم نباشد تکامل به وجود نمی‌آید، اظهار کرد: هرچه داریم و خواهیم داشت به برکت تحریم است و شک نکنید با همت تمامی آحاد جامعه به خوداتکایی کامل می‌رسیم.

وی ادامه داد: باید به تاریخ ملت‌ها و کشورها ببینیم، آیا کشور ژاپن از ابتدا این‌گونه بود؟چه جنگی را پشت سر گذاشت و امروز می‌بینیم آن کشور ویرانه امروز به چه پیشرفتی رسیده است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی بابیان اینکه دانشجویی که سختی نکشد به نخبگی و تخصص نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: یک انسان تنبل به جایی نمی‌رسد بلکه هرکسی که موقعیت یا جایگاهی می‌رسد، سختی را پشت سر گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه تا مجبور نشویم با بیل، دامداری و کشاورزی آشتی نمی‌کنیم، اضافه کرد: وقتی 85 میلیون نفر دست به کار بشوند، تمامی گره‌ها گشوده می‌شود و آن زمان است که تحریم‌ها سبب رشدمان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان بابیان اینکه وقتی تمامی راه‌های فرج بسته شد، همان زمان چهره تابناک فرج خود را نشان می‌دهد، عنوان کرد: هیچ سختی به وجود نمی‌آید مگر اینکه خداوند بعد از آن فرجی را انجام دهد.

وی با اشاره به‌ اینکه ملتی که بپذیر می‌تواند به‌طور حتم تمامی مشکلات را پشت سر می‌گذارد، اظهار کرد:  در جنگ که جان می‌خواست، دشمنان را شکست دادیم حال که تحریم‌ها شکستش به بازو نیاز دارد به‌طور حتم با همت همگانی محقق می‌شود.

آیت‌الله نعیم‌آبادی افزود: ابراز عجز پیش ستم پیشه امری باطل است و نشان دادن ناتوانی مقابل دشمنان سبب خبیثی بیشتر آن‌ها می‌شود.

وی بابیان اینکه مقام معظم رهبری اتکا به توان داخلی را به همگان آموخت، تصریح کرد: تحریم‌ها را نباید نکبت دانست بلکه برکت است و ثمره آن را در سال‌های آتی خواهیم داد.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه امروز روزی است که باید گریه را در دل ترامپ بیندازیم، اظهار کرد: استقامت، خوداتکایی و وحدت رموزی است که تحریم را به برکت تبدیل می‌کنند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز بندرعباس با بیان اینکه استکبار برای بی‌حجابی برنامه‌ریزی می‌کند، تصریح کرد: استکبار در الجزایر و ترکیه با قدرت به جنگ حجاب رفت و در ایران هم سال‌هاست به جنگ آن رفته است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی خاطرنشان کرد: باید بررسی کرد حجاب چیست که این‌چنین استکبار سال‌هاست به جنگ آن رفته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم قرآنی بندرعباس به دلیل جا نداشتن تعطیل شد، عنوان کرد: گرچه با تلاش صورت گرفته مجدداً باز شد اما این موضوع شایسته استان هرمزگان نبود.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به مشکلات دق فینو، ابراز کرد: مدیر سابق راه و شهرسازی قول مساعد برای برطرف شدن آن داد اما همچنان مشکل پابرجاست و امیدوارم با دستور استاندار مشکلات جاده‌ای حل شود.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه امروز بعد 29 سال آخرین خطبه‌ای است که در هرمزگان حضور دارم، اظهار کرد: 9 سال در دامغان و 29 سال در بندرعباس امام‌جمعه بودم و هیچ دلیلی جز تصمیم مقام معظم رهبری برای این تغییر نیست.

وی با بیان اینکه امام‌جمعه اهواز، همدان، زاهدان و جاهای دیگر هم تغییر می‌کند، خاطرنشان کرد: این موضوع دلیل خاصی ندارد و تغییرات امری عادی است و با نظر مقام معظم رهبری.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با اشاره به اینکه نظر مقام معظم رهبری بر قرار دادن سنگرها به دست نیروهای جوان است، اضافه کرد: از مقام معظم رهبری به دلیل اینکه 29 سال فرصت دادند تا در این سنگر باشم، متشکرم.

وی با بیان اینکه از هیچ‌کس در هرمزگان دلخور نیستم، ابراز کرد: نسبت به هیچ‌کس کدورت ندارم و هیچ مطلبی برای انتقام و کوبیدن کسی بیان نکردم و آنچه گفتم بر اساس تشخیصم بوده است.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه بازهم به عنوان سخنران به هرمزگان می‌آیم، خاطرنشان کرد: استان هرمزگان را رها نمی‌کنم و تکمیل مسجد جامع بندرعباس را پیگیری می‌کنم و خود را هرمزگانی می‌دانم.

وی اظهار کرد: محل کارم تغییر پیدا کرد اما عاطفه و توانم برای خدمت به هرمزگان هیچ‌گاه کمتر نمی‌شود و آنچه در توانم باشد نسبت به استان هرمزگان مضیقه نخواهم کرد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با تقدیر از هماهنگی و تعامل استاندار هرمزگان، تصریح کرد: حفظ قانون باید در رأس امور باشد؛ اگر قانون رعایت شود ساحل خراب نمی‌شود و تمامی مشکلات به این دلیل است که قانون زیر پا گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه عناصری هستند که قانون را زیر پا می‌گذارند که دستگاه قضایی و اجرایی باید مانع از آن شوند، اضافه کرد: نباید بگذاریم قدرتمندان قانون را زیر پا بگذارند و آن را له کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه مردم نباید بگذارند ثروتمندان در انتخابات میدان دار شده و نفوذ کنند، افزود: نگذارید با حضور ثروت، قدرت بر دست نا اهلان بیفتد، باید آن فرد پاسخگو باشد که این ثروت از کجا آمده است.

وی با بیان اینکه باید به نیازمندان توجه کنیم و دلشان شکسته نشود، تصریح کرد: در حکومت علوی نباید احترام نیازمند کم شمرده شود بلکه باید جایگاهش رفیع‌تر باشد.

امام‌جمعه بندرعباس تصریح کرد: مدتی است دفتر بنده تلاش کردیم که مشکل کسانی که به حقشان در مجتمع نور نرسیدند، برطرف شود؛ از استاندار و دستگاه قضایی می‌خواهم که حقوق مردم را تا پایان کار پیگیری کند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی در پایان گفت حجت‌الاسلام محمد عبادی زاده، رئیس حوزه علمیه خواهران هرمزگان به عنوان نماینده ولی‌فقیه جدید در استان هرمزگان منصوب شده است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله نعیم‌آبادی، پس از 29 سال، هفته آینده از سنگر امامت جمعه شهرستان بندرعباس و نمایندگی ولی  در استان هرمزگان خداحافظی می‌کند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی 75 ساله، چهار سال از عمرش را پشت میله‌های زندان ساواک گذراند و پس از انقلاب به امامت جمعه شهرستان دامغان منصوب شد و در 13 آذر 1369 با حکم مقام معظم رهبری، نمایندگی ولی‌فقیه در استان هرمزگان را عهده‌دار شد. وی، نمایندگی مردم استان هرمزگان را در دوره سوم و چهارم مجلس خبرگان رهبری بر عهده داشته است.

از خدمات برجسته وی می‌توان به همت و تلاش برای ساخت 400 مسجد در هرمزگان، ایجاد بنای مسجد جامع بندرعباس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مساجد جهان اسلام، تأسیس و ساخت حوزه‌های علمیه و تألیف 78 کتاب اشاره کرد.


*** برای دیدن گزارش ویدئویی ایسنا کلیک کنید Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.