نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه اگر بخواهیم از نفت عبور کنیم باید مالیات جایگزین آن شود، اظهار کرد: هر زمان تولید رونق بگیرد و حرکتش شتاب بگیر آن زمان مالیات افزون می‌شود.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس، افزود: در بحث انرژی هسته‌ای و صنایع نظامی محکم ایستاده‌ایم اما در زمان طاغوت آمریکا تعیین می‌کرد چه کنیم و هیچ استقلالی نداشتیم.

وی بابیان اینکه در زمان رژیم پهلوی تنها اطاعت گوی آمریکایی‌ها بودیم و تنها باید چشم می‌گفتیم، تصریح کرد: حکومت پهلوی به دستان افرادی مزدور و دست‌نشانده اداره می‌شد و تنها بله قربان گوی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بودند.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین مانع پیشرفت ایران در رأس همه سلسله پهلوی بود، اظهار کرد: قبل از انقلاب می‌گفتند مگر زور مشت به درفش می‌رسد که می‌خواهید حکومت پهلوی را سرنگون کنید اما امام خمینی(ره) ثابت کرد که با پشتوانه مردم می‌شود و شد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) عنصر اراده ملی که جان‌مایه پیشرفت همه جانه و حقیقی است را در کانون اداره کشور قرار داد و روحیه "ما می‌توانیم" را در تمامی امور گسترانید و توانایی جوانان ایرانی و خوداتکایی را به جهانیان ثابت کرد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی در ادامه بابیان اینکه امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستور داد نهادهایی که تأسیسشان احساس می‌شود به‌سرعت تشکیل شود، خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران قدرتمند و توانمند بود اما برای ملتی که دشمنان قدرتمندی داشت و دارد نیازمند سپاه پاسداران و بسیج بودیم که به‌درستی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی دستور به تشکیل آن داد.

وی با اشاره به اینکه زمانی که امام خمینی(ره) رسیدگی به نیازمندان و فقرا را سرلوحه امور قرار داد و به همین منظور کمیته امداد امام خمینی(ره) تشکیل شد و برکات فراوانی به همراه داشت، اضافه کرد: سالی که وارد استان هرمزگان شدم، عالمان دینی کمی در استان هرمزگان وجود داشت و فقدان عالم دینی به‌جز هرمزگان در سایر نقاط کشور احساس می‌شد که به همین منظور امام خمینی(ره) سازمان تبلیغات اسلامی را تشکیل داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان بابیان اینکه باید بدانیم بودجه‌ای که دولت به این نهادها می‌پردازد کافی نیست اما کمک‌های مردم آن را کامل می‌کند، عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی نیازمند حمایت مالی خیرین و مردم است و مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) نیازمند کمک‌های مردمی است تا بسیاری از روستاها که در فقدان عالم دینی به سر می‌برند، صاحب عالم دینی شوند.

وی با اشاره به‌ روز قلم، اظهار کرد: قلم‌ها باید هدف‌دار و متناسب با نیاز جامعه حرکت کند و آهنگ حرکت قلم با کاغذ باید با نیازهای جامعه هماهنگ باشد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی افزود: قلمی که جامعه را ناامید کند، قلم خیانت است زیرا امروز جامعه نیازمند امید دارد نه امید خیالی بلکه امید حقیقی.

وی بابیان اینکه در نظام اسلامی و ملت شهید داده و رنج‌کشیده نیاز به حمایت واقعی دارد، تصریح کرد: اهل‌قلم با قلم‌های خود باید در مسیر ترویج امید در جامعه پیش بروند.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه اگر بخواهیم از نفت عبور کنیم باید مالیات جایگزین آن شود، اظهار کرد: هر زمان تولید رونق بگیرد و حرکتش شتاب بگیر آن زمان مالیات افزون می‌شود.

وی اضافه کرد: با صنایع، کشاورزی، دامداری و تولید فکر و اندیشه است که رونق تولید شکل می‌گیرد پس باید بیش‌ازپیش در این حوزه فعالیت کنیم.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه آن روز که نفت از سبد درآمد کشورمان خارج شود آن روز، روز خوشبختی ماست، خاطرنشان کرد: آن زمان کسی نمی‌تواند با دامداری، کشاورزی و صنایع ما بازی کند و راه رسیدن اقتصاد مقاومتی بریدن از نفت و رفتن به سمت رونق تولید است.

وی با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، عنوان کرد: این ده روز به‌عنوان هفته برکت و احسان نامیده شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در پایان گفت: مسلمان نباید نسبت به غم مسلمان بی تفاوت باشد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.