فرماندار شهرستان جاسک از لغو مجوز فعالیت صیادی ۱۶ کشتی ترال در آب‌های ایران خبرداد.

به گزارش ایلنا، محمد رادمهر با اعلام این خبر گفت: بنا به تخلف‌های ۱۶ کشتی ترال، مجوزهای دریانوردی آن‌ها توسط ابلاغ شورای کارگروه مرز شورای امنیت ملی لغو شده است و حق هیچ‌گونه فعالیت دریانوردی و صیادی نخواهند داشت و از تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران خارج شده‌اند.
 
وی با بیان اینکه برخورد با تخلف‌های صیادی به‌صورت جدی توسط شیلات انجام می‌گیرد و تخلف در صید صنعتی و سنتی تفاوتی ندارد، تصریح کرد: آبزیان دریای عمان متعلق به تمام ایرانیان هست و باید در حفظ اکوسیستم دریایی تلاش کنیم وگرنه برای بازسازی اکوسیستم دریایی باید بهای سنگین بدهیم که برخی از خسارات به حوزه دریا غیرقابل‌جبران هستند.
 
فرماندار جاسک تصریح کرد: رویکرد جدید تعاونی صیادان باید به سمت پرورش آبزیان ماهی و میگو برود و از سرمایه‌گذاری پرورش میگو و ماهی در قفس حمایت می‌کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: کمبود ماهی در بازار جاسک غیرقابل‌پذیرش است و نباید تمام صید روز خود را به شهرستان‌ها ارسال کنند، دولت به ازای هر شناور قایق و لنج، سوخت یارانه‌ای می‌دهد و صیادان موظف هستند صید خود را در جاسک عرضه کنند.
 
فرماندار جاسک با بیان اینکه امسال همگی باید اهتمام جدی در افزایش رونق تولید اقتصادی داشته باشیم، اظهار کرد: توسعه بنادر جاسک از اقدامات مهم دولت بوده و اساس اقتصاد کشور "دریا محور" است، بنابراین تعاونی صیادان در راه‌اندازی کارخانه‌های فرآوری دریایی سرمایه‌گذاری کنند تا چرخه تولید از ابتدا تا انتها در همین شهرستان صورت پذیرد.
 
رادمهر در پایان گفت: پانزده هزار صیاد جاسکی مستقیم و غیرمستقیم از دریا امرار معاش می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.