دکتر غلامعلی جاودان روز جمعه در پاسخ به گزارش« استیصال دانش بنیان ها از خود تحریمی ها» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در صورت تایید سلامت محصول تولیدی گواهی بهداشتی آن صادر می شود.
وی ادامه داد: ذرات ریز محصولات نانو قابلیت ورود به بدن از راه پوست و ورود به جریان خون و در نتجیه اثر گذاری بر اندام های داخلی را دارند.
وی اضافه کرد: این محصولات در صورت سمی بودن می توانند به هر عضوی از بدن آسیب وارد کنند که این نشان دهنده دلیل اهمیت و حساسیت بالای سازمان غذا و دارو بر سلامت آنهاست.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز داشت: کمیته نانو سازمان غذا و دارو به همراه ستاد نانو کشور محصولات نانو را بررسی می کند و هیچ دانشگاهی در کشور هم اجازه اظهار نظر در این خصوص را ندارد.
جاودان گفت: مالک و مدیرعامل شرکت دانش بنیان «فناوران زیست سبز دریا» ادعای تولید محصول نانو داشته و به همین دلیل باید در مرکز مورد بررسی قرار گیرد.
وی اشاره کرد: از سوی دیگر هر محصول که برای اولین بار تولید می شود باید توسط سازمان غذا و دارو در مرکز کشور مورد بررسی قرار گیرد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: این شرکت درخواست خود را در خرداد سال 97 از طریق سازمان صنعت معدن و تجارت این استان به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ارسال کرده که این درخواست با توجه به ادعای نانو بودن محصول به سازمان غذا و دارو ارسال شد و پیگیری ها به صورت مداوم ادامه دارد.
وی ادامه داد: اگر اکنون این شرکت ادعای نانو نبودن محصول تولیدی خود را داشته باشد باید ثابت شود، که این هم فرآیند خاص خود را دارد.
جاودان یاد آور شد: در خصوص مطالبی که افروز زیرک زاده، «مدیرعامل شرکت دانش کیمیای باغ طبیعت» مطرح کرده هم باید گفت طبق قانون نمی تواند هم مدیرعامل و هم مسوول فنی باشد، زیرا در اینجا تضاد منافع مطرح است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: مسوول فنی نماینده و ناظر این سازمان در شرکت بوده و اگر مشکلی در محصول تولیدی بوجود آید باید پاسخ گو باشد.
وی گفت: در خصوص قرار داشتن محل تولید وی در شهر هم هیچ مشکلی از نظر معاونت غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی وجود ندارد ولی محل تولید نمی تواند منزل مسکونی باشد.
جاودان افزود: سازمان غذا و دارو باید امکان نظارت و کنترل را داشته باشد که این امکان بدون مجوز قاضی در منزل مسکونی وجود ندارد و به همین دلیل محل تولید محصول باید در کارگاه بوده تا بتوان بر روند و سلامت محصول تولیدی کنترل و نظارت داشت.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.