به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هرمزگان، سرهنگ علی اصغر افتخاری روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: کلاهبرداران با ارسال پیامک جعلی با عنوان یارانه شما قطع شده است، اقدام به ارسال لینک جعلی برای شهروندان کرده و از آنان می خواهند تا اطلاعات خود را در آن ثبت کنند.
وی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده اینگونه پیامک‌ ها به آن توجهی نکنند چرا که کلاهبرداران با این ترفند، شهروندان را به سایت جعلی هدایت کرده و اطلاعات هویتی و بانکی آنها را به سرقت می‌ برند.
رییس پلیس فتا هرمزگان خاطرنشان کرد: برای پرداخت پول از طریق درگاه‌های بانکی بایستی به نکاتی از جمله تغییر نیافتن در آدرس سایت https توجه داشت تا دچار صفحه های جعلی بانکی نشویم.
افتخاری از شهروندان خواست: با هدف پیشگیری از وقوع این گونه جرایم در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بعد از خریدهای اینترنتی به خصوص در مواردی که تراکنش ناموفق باشد، سریع رمزهای بانکی خود را تغییر دهند تا کلاهبرداران نتوانند از حساب آنان سوء استفاده کنند.
وی درپایان با قدردانی از همکاری خوب مردمی در شناسایی و کشف جرایم در فضای مجازی، از شهروندان خواست در صورت موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir بخش گزارش مردمی و شماره تلفن 07621825964 اطلاع رسانی کنند.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.