به گزارش ایرنا، فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش روز چهارشنبه در آیین استقبال از این ناوگروه گفت: یکی از مولفه‌ های افزایش توان زرمی کشورمان، ایجاد عمق راهبردی است که در واقع این ماموریت های دریانوردی ‌باعث افزایش عمق راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.
امیر دریادار دوم افشین تاشک افزود: ماموریت دریانوردی توسط کارکنان پرتلاش نیروی دریایی راهبردی ارتش، یکی از عوامل امنیت پایدار ایران در منطقه است.
وی بیان داشت: اعزام 61ناوگروه به دریا از سال 87 تاکنون در راستای اجرای فرامین فرماندهی کل قوا، به اهتزاز در آوردن پرچم ایران، دفاع از منافع کشور در آب‌های دور دست، اجرای آموزش ‌های رسته‌ای برای ارتقا توان رزم در دریا و بررسی وضعیت گسترش نیروهای فرامنطقه‌ای صورت گرفته است.
در پایان این مراسم از فرمانده ناوگروه شصت و یکم، فرمانده ناوشکن سبلان و فرمانده ناو پشتیبانی بندرعباس و جمعی از کارکنان تجلیل شد
شصت و دومین ناوگروه اطلاعاتی و رزمی نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن بایندر، ناو پشتیبانی لاوان و ناو پشتیبانی بوشهر برای انجام ماموریت دریانوردی، گشت‌ های امنیتی و مقابله با دزدان دریایی طی روزهای آینده عازم دریا می‌ شود.
یگان های دریایی اعم از شناورهای سطحی و زیرسطحی همچنان در مناطق ماموریتی خود مستقر هستند.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.