به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی شامگاه سه شنبه در جمع هنرمندان و فعالان رسانه ای هرمزگان اظهار داشت: گوشه های زیبایی در زندگی ائمه و بزرگان دین وجود دارد که هنوز به تصویر کشیده نشده ولی مسیحیان با به تصویر کشیدن یک کار کوچک حضرت عیسی (ع) بسیاری از مسلمانان را فریب داده اند.
نماینده ولی فقیه با ذکر یک نمونه بیان داشت: به تصویر کشیدن اقدام های زیبا و محبت های فراوان ائمه نسبت به زیر دستان خود تاثیر به سزایی دارد واین کار هنرمندان است.

** مردم برای خدمت به کشور انگیزه دارند
نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: لزومی ندارد برای تشویق 2 نفر مراسم و همایشی گرفته شود، می توان با چاپ در روزنامه این کار را انجام داد، زمستان فصل غوغای همایش در بندرعباس است به گونه ای که گاهی یک روز شاهد برگزاری چهار همایش هستیم.
آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه این موضوع مورد انتقاد هنرمند است اشاره کرد: سخنانی که درتوسط فعالان هنری و رسانه ای مطرح شد نشان دهنده انگیزه و حرکت مردم برای خدمت به کشور است لذا دراین امور هم بازنگری و در اموری مثل هنرهم هزینه شود.
وی ادامه داد: البته قبل از انقلاب تنها یک سالن ورزشی در هرمزگان وجود داشت که اکنون به افزون بر 300 سالن افزایش یافته ولی هنوز تقاضا برای ایجاد سالن های بیشتر هست.
نماینده ولی فقیه بیان داشت: در زمینه های فرهنگی هم شرایط به همین گونه است و شعرا، فیلم سازان و همه برای خدمت به کشور حرکت کرده اند.
وی اشاره کرد: با توجه به کمبود منابع دولتی فراهم ساختن حضور بخش خصوصی در فعالیت های مختلف فرهنگی، هنری و عمرانی یک ضرورت است.

** مشکل هنرمندان هرمزگان ناشی از ضعف زیرساخت هاست
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان هم در این مراسم گفت: بسیاری از مشکل های هنرمندان این استان به دلیل ضعف در زیرساخت هاست.
رضا کمالی افزود: با وجود همه کاستی ها هنرمندان هرمزگانی در حوزه های مختلف دست به انجام کارهای درخشانی زده اند که جشنواره روز ملی خلیج فارس یکی از آنهاست.
وی ادامه داد: روزنامه نگاران و مطبوعات هرمزگان هم مشکل های فراوانی دارند که در فرصت مقتضی باید به آنها پرداخت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اظهارداشت: در ماه مبارک رمضان با کمک هنرمندان برنامه های مختلفی در سطح استان برگزار می شود که جشن های روز اولی ها یکی از آنهاست.
کمالی گفت: در این جشن ها یک هزار دختر که امسال به سن تکلیف رسیده و روزه می گیرند مورد تشویق و تقدیر قرار گرفته و به آنان جایزه داده می شود.
وی افزود: محافل اُنس با قرآن و برگزاری نشست تحقق تمدن نوین اسلامی از جمله دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان است.
3219 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.