به گزارش ایرنا، کاظم قاسم زاده روز سه شنبه در حاشیه کارگاه آموزشی ویژه دانش آموزان متوسطه دخترانه در روستای سرچاهان حاجی آباد به بررسی مشکلات اعتیاد، ازدواج زودهنگام، طلاق و خودکشی اشاره کرد.
وی افزود: اقدام‌ های پیشگیرانه در بروز معضلات و ناهنجاری های اجتماعی بهترین و کارآمدترین شیوه برای پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی در مدرسه ها است.
وی ادامه داد: برخی از دانش آموزان تحت تاثیر شرایط و گروه همسالان با مسائلی که هیچ شناختی از آنها ندارند مواجه شده و سعی دارند با وسوسه های برخی از همسالان خود نسبت به انجام آنها مبادرت ورزند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حاجی آباد همچنین نقش تربیتی و آموزشی والدین با رویکرد آسیب شناسی را مانع بروز آسیب اجتماعی در کانون خانه یا مدرسه دانست.
قاسم زاده از دانش آموزان رشته های هنری این شهرستان نیز خواست با استفاده از زبان هنر در راستای کاهش آسیب های اجتماعی نقش خود برای تشویق خانواده ها و دانش آموزان برای تحصیل و علم آموزی نیز در این مهم ایفا کنند.
تا کنون یک هزار و 891 نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان هرمزگان شناسایی شده اند که یک هزار و 100 نفر آنان از مهرماه 97 در دوره ابتدایی به چرخه آموزش بازگردانده شدند.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.