به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا عادل روز سه شنبه در همایش «مبلغین طرح ضیافت الهی» در بندرعباس اظهار داشت: این موقوفه ها دارای یک میلیون و 400 هزار رقبه اند.
وی ادامه داد: با توجه به نیازهای روز جامعه سعی شده واقفان به انجام وقف هایی که این نیازها را برطرف می کند سوق داده شوند که واقفان می توانند وقف هایی با موضوع های علم و دانش، ساخت مدرسه، فناوری های نوین در حوزه های نوجوانان و جوانان، مسکن، ازدواج، ساخت و تجهیز مراکز درمانی، تامین دارو، مسائل فرهنگی مذهبی، فضای مجازی و غیره انجام دهند.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به عنوان همایش، اضافه کرد: یکهزار و 100 نفر از حوزه علمیه قم به استان ها اعزام شده و یکهزار و 800 نفر نیز از روحانیان بومی به مناسبت ماه مبارک رمضان برای اجرای طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه بکار گرفته شده اند.
حجت الاسلام عادل یاد آور شد: 62 استاد سطح عالی حوزه علمیه قم به عنوان مفسر در کنار برنامه های ترتیل خوانی و جزء خوانی به تفسیر قرآن می پردازند.

** مردم نسبت به انجام وقف ترغیب شوند
نماینده ولی فقیه درهرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: با توجه به اهمیت و کارکرد وقف در برطرف ساختن نیازهای جامعه، روحانیان را مردم نسبت به انجام وقف ترغیب کنند.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در همایش «مبلغین طرح ضیافت الهی»، اظهار داشت: افراد تمایل به برجای گذاردن نام نیک از خود دارند که یکی از راه های آن انجام وقف است.
وی اشاره کرد: اگر کسی در زمان حیات خود وقف انجام نمی دهد می تواند وصیت به وقف کند که مرحوم محمدعلی ناصری یکی از کسانی است که با انجام وقف همچنان اثر گذار بوده و نام نیکی از خود برجای گذارده است.
3219/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.