ناهید سلیمانی احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در فصل تابستان امسال علاوه بر برگزاری 44 فعالیت‌ جاری مرکزها از جمله 'نقاشی، روخوانی کتاب، قصه‌ گویی، نقد کتاب، نقاشی و سفال' ، کلاس های ویژه دیگری در راستای خلاقیت آفرینی و تنوع در برنامه های کودکان و نوجوانان برگزار می شود.
وی ادامه داد: درمرکز شماره 4 بندرعباس این کلاس ها و کارگاه های آموزشی ویژه شامل 'فن بیان، مهندسی خلاق، دریم کچر، ارسینا و استاکو، عروسک ‌های کچه و جواهرات تلفیقی، مالدزنگار، نماکاشی برای گروه سنی بزرگسال به صورت ورک شاپ برگزارمی شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان بیان داشت: عروسک سازی با رویکرد عروسک های بومی محلی، لاینربا تکنیک نقطه روی ظروف سفالی و پویا نمایی در مرکز فرهنگی هنری جاسک، کپوبافی نقش حنا و ویترای در مرکز فرهنگی هنری از دیگر برنامه های فرهنگی هنری است که در مرکز ابوموسی برگزار می شود.
سلیمانی احمدی افزود: مرکز فرهنگی هنری سیریک نیز با برگزاری کارگاه‌ های 'چرم دوزی، مروارید زنی، خوس زنی، نمددوزی، بدلیجات، دست ورزی و شطرنج' و کارگاه ‌های 'جواهر سازی وچرم ‌دوزی در مرکز فرهنگی هنری شماره یک بندرعباس'، 'کارگاه فیلم و ایده پردازی(فیلمنامه)- سرود کارگاه‌ های ویژه مرکز فرهنگی هنری فین » به استقبال تابستان می ‌روند.
وی گفت: مرکز تخصصی علوم و نجوم بندرعباس نیز با کارگاه‌ های تخصصی 'علوم، نجوم، رباتیک، انیمیشن، هوا فضا، انیمیشن' و مرکز فراگیر بندرعباس کارگاه‌ های تخصصی'نجوم، نمددوزی، فن بیان، دیریم کچر، مهندسی خلاقیت و رباتیک'را برگزار می ‌کنند.
به گفته این مسوول، دیگر مرکزهای فرهنگی هنری کانون با برگزاری کارگاه‌ های سفال، خوشنویسی، قرآن، نمایش خلاق، نقاشی، ادبی و کاردستی نیز از کودکان و نوجوانان علاقه‌ مند ثبت‌نام می ‌کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان با اشاره به برگزاری این برنامه‌ ها در تمامی مرکزهای کانون استان، یادآور شد: ثبت‌ نام از علاقه‌ مندان از 30 اردیبهشت آغاز شده است و تا 25خرداد ادامه دارد.
سلیمانی احمدی برگزاری زمان کلاس‌ های تابستانه از 25خرداد و پایان آن را نیمه اول شهریورامسال اعلام کرد.
وی ابراز داشت: علاقه‌ مندان برای اطلاعات بیشتر می ‌توانند با شماره 12-33313411 تلفن‌خانه اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تماس بگیرند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان دارای 5 مرکز فرهنگی هنری ثابت و یک مرکز پستی در شهر بندرعباس و همچنین 10مرکز فرهنگی هنری ثابت در شهرهای بندرلنگه، میناب، بندرجاسک، حاجی آباد، بستک، فین و سیریک و جزیره های بوموسی، قشم و هرمز و 1 مرکز پستی در شهرستان میناب در حال خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان است.
این کانون در استان هرمزگان همچنین داری یک مرکز تخصصی علوم است که اردیبهشت 97 در 2 بخش فیزیک و رصد خانه علوم راه اندازی شد.
نخستین مرکز تخصصی علوم کانون پرورش فکری هرمزگان نیز شامل بخش ‌های زیست بوم‌ های جانوری، اکوسیستم‌ های دریایی، آکواریوم ماهیان، صدف ها و آب سنگ های مرجانی و بخش حشرات اسفند 95 افتتاح شد.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.