سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان عصر یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمک رسانی به همنوع وظیفه هر انسانی است تا بتوانیم از ذره ذره وجود خود جهت یاری رسانی و بازسازی خانه ‌های هموطنان سیل زده بهره بگیریم.
دکتر حسین فرشیدی راه‌ اندازی پویش بهار همدلی را اقدامی مثبت و موثر در امدادرسانی به سیل زدگان عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، پس از وقوع سیل مهیب و ویرانگر در آغاز سال 1398 در بیش از 14 استان کشور، پویش ملی بهار همدلی با هدف بازسازی منازل مسکونی تخریب شده در مناطق سیل ‌زده و حمایت از سیل ‌زدگان عزیز کشورمان به راه افتاد.
مسئولان، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌ های علوم پزشکی کشور با پیوستن به این حرکت انسان دوستانه، حمایت خود از هموطنان مناطق سیل زده را اعلام کردند.
پویش ملی بهار همدلی اعضای جامعه پزشکی کشور در این مدت پس از نخستین فراخوان خود به باوری دانشگاهی تبدیل شد و رؤسای دانشگاه‌ ها، معاونان فرهنگی، نهادهای دانشجویی، شبکه‌ های بهداشت و درمان و مراکز درمانی بسیاری را با خود همراه ساخت.
بر اساس گزارش ها، تاکنون اعضای هیات رئیسه حدود 50 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی به این پویش پیوسته اند و حدود 40 دانشگاه و دانشکده نیز با اعلام شماره حساب‌ های اختصاصی خود کمک ‌های نقدی جامعه دانشگاهی علوم پزشکی را جهت ساخت خانه برای هموطنان سیل زده کشور، جمع آوری کرده اند.
بر اساس آن چه در بیانیه 30 نهاد دانشجویی وزارت بهداشت به عنوان موسسان پویش ملی بهار همدلی آمده است که در این طرح انسان‌دوستانه مقرر شده است که هر مقدار کمک‌های نقدی از طرف دانشگاهیان هر دانشگاه جمع‌آوری شد، به میزان دو برابر آن کمک بلاعوض از سوی نهادهای حمایتی کشور به آن افزوده شده و واحدهای مسکونی تخریب شده تعدادی از هموطنان نیازمند بازسازی شود.
نکته قابل توجه این که بر اساس موجودی حساب در هر دانشگاه و دانشکده، تعداد منازل، مکان ساخت و مدت زمان ساخت هر خانه مشخص می‌شود و با حضور دانشجویان و اعضای شرکت کننده در پویش، کلید منازل در اختیار افراد شناسایی شده قرار می‌گیرد و در کمال شفافیت ورودی و خروجی کمک‌های دانشگاهی پویش ملی بهار همدلی اطلاع رسانی می شود.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.