به گزارش ایرنا، فاطمه رکن الدینی روز یکشنبه در آیین بزرگداشت هفته روابط عمومی ها و ارتباطات در استان افزود: طرح آموزش روابط عمومی ها به صورت جدی با دستور استاندار و جذب اعتبارات لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه استان دنبال می شود.
وی تاکید کرد: اگر روابط عمومی بعد از آموزش های لازم نتواند عملکرد مطلوبی از خود نشان دهد هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی هرمزگان مدیر ارشد آن سازمان یا اداره را از عملکرد ضعیف روابط عمومی مطلع کرده و در خصوص تغییر و جایگزینی آن مدیر تصمیم های لازم گرفته شود.
دبیر هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های هرمزگان یادآورشد: روابط عمومی استانداری به عنوان راس هرم روابط عمومی های استان موثرترین اقدام در شرایط کنونی در تمامی حوزه های کاری را آموزش، همگرایی، همراهی و انسجام می داند.
رکن الدینی همچنین از فرمانداران شهرستان ها نیز جهت ارتقای جایگاه روابط عمومی ها در ادارات شهرستانی خواستار تشکیل شورای روابط عمومی شد و گفت: اجرای این اقدام باعث می شود که خدمات دولت به خوبی اطلاع رسانی شود.
وی همچنین با اشاره به این که جایگاه مقطع کارشناسی روابط عمومی ها در دانشگاه های هرمزگان خالی است، گفت: افرادی با رشته های غیرمرتبط در دانشگاه های استان در این حوزه مشغول تدریس هستند که این امر تبعاتی نیز بدنبال داشته است.
سرپرست روابط عمومی استانداری هرمزگان اظهارداشت: در سال های پس از انقلاب هرچند شاهد رشد کمی و کیفی در حوزه روابط عمومی ها هستیم اما بدلیل نگرش غیرحرفه ای برخی مدیران هنوز این جایگاه در برخی از سازمان ها در حد پوشش جلسات و چاپ بنرهای مناسبتی بوده و آن گونه که باید به این حوزه توجه نشده است.
رکن الدینی ادامه داد: ضروری است که نه تنها مدیران روابط عمومی ها بلکه مدیران برخی سازمان ها نیز نگرش جدی نسبت به حوزه روابط عمومی داشته باشند.
وی ابرازداشت: شورای هیات رییسه روابط عمومی های هرمزگان با کمک استاندار به عنوان رییس شورا در نشست شورای اداری استان طرح هایی را برای ارتقای جایگاه روابط عمومی ها تصویب کنند.
دبیر شورای هیات رییسه روابط عمومی های هرمزگان ادامه داد: روابط عمومی باید در کنار رسانه ها به عنوان 2 بال درجهت توسعه استان باشند، چرا که روابط عمومی ها مشاورانی برای مدیران مجموعه و فعالان رسانه ای نیز مشاورانی برای روابط عمومی ها خواهند بود.
رکن الدینی ادامه داد: در شرایط کنونی که به خاطر وضعیت اقتصادی بسیاری از رسانه ها در آستانه تعطیلی قرار دارند، استفاده روابط عمومی ها از فعالان رسانه ای به عنوان مشاور نوعی اقدام حمایتی از این قشر خواهد بود.
وی در ادامه از برگزاری جشنواره روابط عمومی های هرمزگان در سال آینده خبر داد و گفت: این مهم به صورت اصولی در دستور کار هیات رییسه روابط عمومی های استان قرار دارد.
این مسوول یاد آورشد: در آینده ای نزدیک در چارت سازمانی روابط عمومی ها، حوزه فضای مجازی نیز افزوده می شود، چرا که رشد این فضا و مشکلات آن برای روابط عمومی این ضرورت را بوجود آورده که به این پدیده نگاه جدی داشته باشیم .
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.