به گزارش ایرنا، محمد عباسی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قیمت مصوب دولتی هر کیلوگرم شکر در بندرعباس 36 هزار ریال و در شهرستان‌ها 37 هزار ریال است.
وی خاطرنشان کرد: پیش از این شکر با قیمت مصوب دولتی در مراکز بزرگ صنفی و فروشگاه های بزرگ عرضه می‌ شد و هم اکنون عرضه آن با این قیمت در تمام واحدهای صنفی هرمزگان در حال انجام است.
عباسی با اشاره به ضرورت تامین شکر مورد نیاز هیئت های مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان گفت: متقاضیان می توانند برای دریافت شکر مورد نیاز هیئت های مذهبی خود به شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مراجعه کنند تا نسبت به تحویل شکر مورد نیاز آنها اقدام شود.
به گزارش ایرنا و بنابر اعلام مسوولان جهاد کشاورزی مصرف شکر در کل کشور ماهیانه حدود 180 هزار تن است اما هم اکنون به طور متوسط هر ماه 240 هزار تن شکر در کشور توزیع می شود.
کمبود شکر در هفته های گذشته در حالی بازار کشور را تحت تاثیر خود قرار داد که برخی کارشناسان علت آن را کاهش تولید، تاخیر در واردات، احتکار توسط سودجویان، افزایش حجم ذخیره سازی صنایع وابسته به شکر و حتی صادرات آن بیان کردند.
طبق آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار که مربوط به سال گذشته است، قیمت هرکیلوگرم شکر سفید درب کارخانه 3000 تومان، شکر فله برای مصرف‌کننده 3400 تومان ، شکر بسته‌بندی 900 گرمی 4000 تومان و شکر بسته‌بندی یک کیلوگرمی 4400 تومان تعیین شده، اما در هفته‌های گذشته قیمت شکر در چندین مرحله افزایش یافت و به بیش از 10 هزارتومان رسید که بیانگر افزایش قیمت بسیار فراتر از نرخ های مصوب سال گذشته است
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه شش کشور سه شنبه هفته گذشته با اشاره به ورود یک محموله 27 هزار تنی شکر خام به بندر شهید رجایی گفت: این پنجمین محموله شکر خام در دو ماه گذشته می باشد که وارد بندر شهید رجایی شده است.
مسعود دشوارگر با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اهمیت سرعت بخشی به ترخیص کالاهای اساسی، محموله مذکور پس از تخلیه در کمترین زمان ممکن و با انجام حداقل تشریفات گمرگی ترخیص می شود.
وی افزود: این محموله پس از ترخیص به کارخانه های تصفیه شکر در هشت استان کشور ارسال و محصول نهایی با قیمتی کمتر از قیمت بازار و به صورت یارانه‌ ای به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.