حجت الاسلام احمد پهلوانی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان برجسته بین المللی و استانی به عنوان شاخص ترین این برنامه ها است.
وی از دیگر ویژه برنامه های جشن های رمضان به برگزاری مسابقات قرآنی در رشته های ترتیل، اذان، حفظ 10 و پنج جزء قرآن و حفظ پنج دعای اول صحیفه سجادیه اشاره کرد.
مسوول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان ادامه داد: نشست های علمی تخصصی با موضوع « تمدن نوین اسلامی بر اساس آموزه های قرآن و عترت» با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه نیز در همین راستا با هدف تبیین گام دوم انقلاب برگزار می شود.
پهلوانی برپایی نشست های تدبر در قرآن و تفسیر با بهره گیری از ظرفیت کارشناسان قرآنی مذهبی و جشن روزه اولی ها ویژه دختران عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد بخش دیگری از این برنامه ها نام برد.
به گفته وی، همچنین به مناسبت ماه مبارک رمضان و توسعه فعالیت های فرهنگی در بین کانون های مساجد قرآن و نهج البلاغه بین مساجد متقاضی توزیع می شود.
مسوول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان یادآور شد: ماموریت اجرای ویژه برنامه های 'جشن های رمضان'از سوی معاونت توسعه فعالیت های قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کانون های مساجد استان هرمزگان محول شده است.
هم اکنون یکهزار و 50 کانون فرهنگی هنری در مسجدهای هرمزگان فعالیت دارند که افزون بر 80 درصد از این کانون ها در مساجد روستاها مستقر هستند.
9887 / 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.