به گزارش ایرنا، حمید رضا محمدحسینی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: با اضافه شدن محوطه 20 هزار متر مربعی، مساحت بندر شهید باهنر بندرعباس به 378 هزار مترمربع افزایش یافت.
وی بیان داشت: تا پیش از این 6 انبار به مساحت 23 هزار متر مربع و 80 هزار مترمربع محوطه باراندازی کالای عمومی و روباز در بندرشهید باهنر وجود داشت.
مدیر بندر شهید باهنر با اشاره به این که کالاهای صادراتی در محوطه این بندر تجمیع و پس از تکمیل شدن جهت بارگیری به اسکله‌ها انتقال می ‌یابد، اظهارداشت: کالاهای صادراتی در محوطه این بندر بسته‌ بندی و یکپارچه‌ سازی شده تا بتوان خطرهایی که به کالاها در هنگام انبار کردن، حمل و نقل و توزیع وارد می شود را به حداقل رساند.
وی با بیان اینکه اداره کل گمرک شهید باهنر نیز در این بندر مستقر است، خاطرنشان کرد: استقرار باسکول، ساختمان اداری و سایر تاسیسات لازم بندر شهید باهنر در این گمرک قرار دارند.
محمد حسینی گفت: کامیون‌ های تانکر حامل گاز صادراتی ز به محوطه گمرک شهید باهنر هدایت می شود که کاهش ترافیک دروازه های ورودی و افزایش ایمنی در بندر را به دنبال خواهد داشت.
بندرشهید باهنر از بندرهای قدیمی و چند منظوره استان هرمزگان و یکی از کانون های مهم صادراتی و ترانزیتی جنوب کشور است.
این بندر دارای ظرفیت سالانه 2.5 میلیون تن بوده که از امکان پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت 40 هزار تن و آبخور 11.5 متر برخوردار است.
برخورداری از12 پست اسکله، دسترسی به آبهای آزاد، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اتصال به کریدور شمال- جنوب از طریق شبکه‌ بین ‌المللی جاده‌ای و همچنین آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها، این بندر را به یک پایگاه تجاری راهبردی و تاثیرگذار در منطقه تبدیل کرده است.
بندر شهید باهنر از پایانه های دریایی مناسب در راهگذر ترانزیت منطقه برای ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و عراق است.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.