به گزارش ایرنا، شهید حسین بخشی زاده 25 شهریور سال 42 در روستای سرخون بندرعباس به دنیا آمد، پدرش محمد، نگهبان شرکت احداث راه‌ آهن بود.
یادگار محمد و زلیخا تا سوم متوسطه در رشته ریاضی تحصیل کرد و چون از همان دوران دانش آموزی جسور و توانمند بود و علاقه‌ زیادی به حضور در جبهه و نبرد با دشمن داشت به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت.
این شهید دانش آموز درحالی که 20سال سن داشت ، هشتم مرداد سال 62 در منطقه قلاویزان شهید شد اما پیکرش پس از گذشت 28 سال در سال 90 توسط گروه تفحص شناسایی و30 آذرماه این سال در زادگاه خودش در روستای کنارو از توابع بندرعباس تشییع و به خاک سپرده شد.

**دنیا را باید گذرگاه بدانیم
شهید حسین بخشی زاده در بخشی از وصیت نامه اش یک مرداد سال 65 به رشته تحریر درآورد، گفته است: پدرومادر گرامیم و خواهران و برادران عزیزم انسان موجودی است ضعیف و ناتوان که از پدر و مادری متولد می شود و مدتی در این دنیای مادی می ماند و به دنیایی وسیع و پرنعمت تر می رود.
وی ادامه داد: پس باید در این دنیا خودمان را آماده کنیم، اینجا خودمان را بسازیم و دل در این دنیا نبندیم و اگر دل در این دنیا بستیم در این دنیا می مانیم و نسبت به خدای خود بی خیال می شویم پس این دنیا را باید گذرگاه بدانیم.
این شهید دانش آموز در ادامه می افزاید: تنها توشه ای که ما باید از این دنیا برای آخرتمان برداریم نماز و روزه و عبادات است زیرا نماز و روزه و عبادت ما را به خدا نزدیک تر می کند.
شهید بخشی زاده در این وصیت نامه خطاب به خانواده اش ابراز داشته است: نمازتان را به پای دارید و روزه تان را بگیرید و همیشه به فکر خدا باشید و همیشه گوش به فرمان عزیزمان- امام خمینی (ره)- باشید که امام چه می گوید و هرچه گفت فوری لبیک گویید و به آن عمل کنید.
وی با اشاره به اینکه همیشه به فکر مرگ خودتان باشید که انسان نمی داند کی می میرد، اضافه کرده است: انسان ها با یکدیگر بحث و دعوا می کنند و دشنام و فحش به همدیگر می دهند چراکه نمی دانند که انسان همیشه در روی زمین نمی ماند ما همگی یک روزی می میریم پس حالا که می میریم این چندروزی که با یکدیگر هستیم نسبت به یکدیگر مهربان باشید تا خدا از ما راضی باشد.

**درس را فراموش نکنید
این شهید دانش آموز توصیه کرده است: با پدر و مادر خود مهربان باشید با آنها به تندی رفتار نکنید که بعدا پشیمان می شوید الان به فکر همدیگر نیستید اما وقتی یکی از شما از دنیا رفت آن وقت به فکر او می افتید و می گوید او خیلی خوب بود، خوب است که انسان ها موقعی که با هم هستند با یکدیگر مهربان باشند وقتی که انسان مُرد مهربانی دیگر فایده ای ندارد.
شهید بخشی زاده خطاب به دانش آموزان آورده است: درس را فراموش نکنید حتما درستان را بخوانید. قرآن را بخوانید، خیلی زیاد دعا بخوانید و خیلی زیاد کتاب بخوانید و مسجد را پرکنید و درمسجد دعای کمیل و توسل بخوانید و مردم را نسبت به اسلام آگاه تر کنید.
وی یادآور شده است: جوانان برومند اسلام سعی کنید در جوانی خودتان را بسازید و با هوای نفس خود مبارزه کنید، با یکدیگر بحث و دعوا، شایعه پراکنی، دورغ و غیبت نکنید و با یکدیگر مهربان باشید و حرمتتان را حفظ کنید.
9887 / 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.