به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه یکشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی هرمزگان اظهار داشت: پارسال افزون بر دو میلیارد و 700 میلیون دلار محصولات و کالاهای تولیدی استان هرمزگان از گمرکات این استان صادر شد.
وی با اشاره به رشد صادرات کالا از هرمزگان به کشورهای عمان وقطر درسال گذشته،گفت: میزان صادرات به عمان در سال گذشته 615 میلیون دلار و به کشور قطر 89 میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال قبل تر به ترتیب 75 و 25 درصد رشد داشته است.
استاندار هرمزگان گفت: سال گذشته 8 مجوز مرز رسمی برای مناطق مختلف استان صادر شد و امسال نیز 5 مجوز جدید مرز رسمی برای مناطق ساحلی و بندری در هرمزگان صادر شده که این امر در رونق صادرات کالاهای غیرنفتی بسیار موثر بوده است.
همتی خاطرنشان کرد: برای امسال نیز صادرات 3 میلیارد و 500 میلیون دلار کالاهای غیرنفتی و محصولات تولیدی استان هرمزگان هدفگذاری شده است.
وی تاکید کرد: توسعه صادرات یکی از راه های مهم رونق تولید و اشتغال و تقویت پول ملی است و همه ما باید حامی صادرکنندگان کالا باشیم و کمک ها و خدمات لازم را به آنها ارایه دهیم.
استاندار هرمزگان افزود: از صادرکنندگان هم انتظار داریم ارز حاصل از صادرات را به چرخه اقتصاد کشور بازگردانند تا به اقتصاد کمک شود.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.