به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه یکشنبه با اشاره به نشست با سرمایه گذاران این پروژه بیمارستانی، اظهار داشت: با توجه به اهمیت این پروژه، به طور ویژه از ساخت آن حمایت می ‌کنیم و در راستای پرداخت تسهیلات به آن کمک و پیگیری لازم را انجام خواهیم داد .
وی افزود: پیش بینی تجهیزات و امکانات به روز و پیشرفته در این بیمارستان از ویژگی های مهم آن محسوب می شود که می‌تواند یک اقدام مهم و موثر در راستای جذب گردشگر سلامت در استان هرمزگان و همچنین ارائه خدمات درمانی با کیفیت بسیار مطلوب به مردم استان باشد.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: گروه سرمایه گذاری ساخت این بیمارستان باید به سرعت این پروژه را به پیش ببرد تا طبق زمان بندی صورت گرفته ظرف دو سال تکمیل و به بهره‌ برداری برسد.
همتی بیان داشت: ساخت این بیمارستان توسط بخش خصوصی یک کار بزرگ و مهم است که می تواند نقش اساسی و موثری در راستای ارتقای شاخص های بهداشت و درمان در هرمزگان داشته باشد.
به گزارش ایرنا، استان هرمزگان دارای 17 بیمارستان دولتی با یک هزار و 150 تخت فعال است که طبق گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی، این استان با کمبود یک هزار تخت بیمارستانی مواجه است.
در حال حاضر 16 مرکز تخصصی شامل کلینیک های تخصصی از جمله کلینیک های پوست، چشم و دندانپزشکی و پنج بیمارستان خصوصی و نیمه خصوصی نیز در سطح استان هرمزگان فعالیت دارند.
در سالهای اخیر گام های بسیار خوبی در جهت رشد و ارتقای شاخص های بهداشت و درمان در هرمزگان برداشته شده اما هنوز تا رسیدن به استانداردها فاصله است.
با توجه به شرایط امروز جامعه و کمبودهای بودجه ای باید بستر را برای حفظ منافع بخش خصوصی فراهم کرد زیرا بخش خصوصی می ‌تواند سبب توسعه پایدار استان هرمزگان شود.
در برنامه ششم توسعه نیز بر همراهی بخش خصوصی برای رسیدن به سرانه موردنظر در بخش تخت بیمارستانی به‌ صراحت تأکید شده است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.