به گزارش ایرنا، قاسم عسکری نسب روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت در مجموع یک میلیون و 267 هزار و 971 تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندرلنگه و بندرهای تابعه آن در منطقه غرب هرمزگان جابه جا شد.
وی بیان داشت: از این میزان یک میلیون و 150 هزار تن مربوط به مواد نفتی با افزایش 76 درصدی و 117هزار و 890 تن به کالای غیرنفتی با افزایش 28 درصدی اختصاص داشته است.

**افزایش صادرات و کاهش واردات غیرنفتی
مدیر بنادر و دریانوردی لنگه اظهارداشت: صادرات کالاهای غیرنفتی در بندرهای غرب هرمزگان 61 هزار و799 تن است که این رقم در همسنجی با پارسال 55 درصد افزایش داشته است.
عسکری نسب خاطرنشان کرد: بندرهای غرب هرمزگان، زیرساخت های مناسبی در زمینه صادرات انواع کالا از جمله مصالح ساختمانی، کانتینرهای یخچالی و محموله های مواد معدنی دارد و آماده خدمات رسانی به تاجران و سرمایه گذاران است.
وی، میزان واردات غیرنفتی در بندرهای غرب هرمزگان را نیز یکهزار و 804 تن اعلام کرد و گفت: این رقم درهمسنجی با سال گذشته، کاهش 67 درصدی داشته است.
این مسوول اظهارداشت: میزان ترانزیت کالاهای غیرنفتی نیز در فروردین ماه امسال به 24 هزار و 603 تن رسید که 19هزار و 92 مورد مربوط به خودرو با افزایش 28 درصدی بوده است.
وی گفت: بندرلنگه در زمینه ترانزیت خودرو جایگاه نخست را در سطح بندرهای کشور به خود اختصاص داده است.

** ترابری دریایی بیش از 16 هزار مسافر و گردشگر
مدیربنادر و دریانوردی لنگه خاطرنشان کرد: 16هزار و 217 نفر در مسیرهای داخلی به مقصد جزیره کیش و ابوموسی و 470 مسافر در مسیرهای دریایی بین المللی بین بندرلنگه و امارات متحده عربی تردد کردند.
عسکری نسب در پایان با اشاره به تردد 2 هزار و 388 فروند شناور به بندرلنگه و بنادر تابعه آن در ماه نخست سالجاری گفت: از این تعداد، 138 فروند شناور بالای هزار تن و 2 هزار و 250 فروند نیز زیر هزار تن ظرفیت داشته اند.
بندرلنگه به عنوان اصلی ترین بندرهای فعال درغرب هرمزگان، علاوه بر ترانزیت کالا، فعالیت های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ (حمل کالا بین بندرهای داخلی) را نیز پشتیبانی می کند.
بندرهای غرب هرمزگان با دارا بودن ظرفیت های گردشگری و اقتصادی سهم مهمی در ارتقای وضعیت اقتصادی منطقه داشته و موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی و داشتن حداقل فاصله دریایی با کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله ویژگی های خاص این بنادر است.
شهرستان بندرلنگه بعد از بندرشهید رجایی و باهنر سومین بندرتجاری با پیشینه تاریخی بالا و جمعیت افزون بر 84 هزار نفر در240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.