به گزارش ایرنا، مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان چهارشنبه شب دراین آیین گفت: امسال با برنامه ریزی هایی که صورت گرفت همچنین از معلمان چند پایه در مناطق دورافتاده استان، 2 خانواده شهید فرهنگی، رهبران آموزشی و برگزیدگان بخش استانی قلم آموزش از راه دور نیز قدردانی شد.
موسی دادی زاده سرخایی افزود: غبار روبی قبور شهدا، حضور در مدارس حاشیه ای و تجلیل از معلمان از دیگر برنامه های بزرگداشت هفته معلم بود.
وی بیان داشت: بزرگترین معلم بشریت، حضرت محمد(ص) است که بیان داشتند من به عنوان یک معلم مبعوث شدم و این عظمت شغل معلمی را نشان می دهد.

**ویژگی یک معلم نمونه
مدیر کل آموزش وپرورش هرمزگان همچنین به ویژگی های یک معلم نمونه پرداخت و گفت: اخلاص نخستین ویژگی یک معلم نمونه است، چرا که معلمانی را در استان مشاهده می کنیم که در کلاس چند پایه در شهر یا منطقه ای دور افتاده نه به خاطر دستمزد بلکه برای خدا و خلوص نیت به تدریس می پردازد.
دادی زاده سرخایی افزود: تواضع، فروتنی و همچنین گذشت در مقابل خطاهای شاگردان، از دیگر خصیصه معلم خوب است که به عنوان یک الگوی عملی درس زندگی به دانش آموزان می دهد.
وی، عدالت در بین شاگردان و عطوفت و مهربانی را نیز به عنوان ویژگی بارز یک معلم دانست وگفت: اگر معلم در کلاس درس رفتار ناشایستی داشته باشد و یا بین دانش آموزان تبعیض قایل شود، هرگز در امور تعلیم و تربیتی موفق نخواهد بود.
مدیر کل آموزش وپرورش هرمزگان، دعوت به توحید نیز از دیگر ویژگی های یک معلم عنوان کرد و اظهار داشت: در سند تحول نظام آموزشی بارها به این موضوع تاکید شده است و به عنوان یک اصل و پایه در نظام جمهوری اسلامی ایران به آن پرداخته شده است.
دادی زاده گفت: یک معلم همچنین باید عامل به گفته های خود باشد و در مسیر علم و دانایی سعه صدر داشته باشد.
وی تاکید کرد: نگهبانی و مرزبانی در مقابل اخلاق، فرهنگ و تمدن از دیگر ویژگی های یک معلم است.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.