محمد رادمهر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: منطقه آزاد می تواند در توسعه شهرستان جاسک تاثیر بسزایی ایفا کند.
وی بیان داشت: ایجاد بزرگترین شهرک صنعتی 2 هزار هکتاری در راستای توسعه شهرستان جاسک با سرمایه گذاری اولیه 40 هزار میلیارد ریال و با حمایت استانداری در حال احداث است که با انجام آن زمینه اشتغال پنج هزار نفر در این شهرستان فراهم می شود.
فرماندار جاسک اظهارداشت: از دیگر اقدام های مهمی که با پیگیری استاندار هرمزگان در راستای توسعه سواحل مکران در شهرستان جاسک در حال احداث است، سدگابریک با مخزن ٢٧٠ میلیون مترمکعب بوده است.
رادمهر گفت: این سد ضمن تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی منطقه مکران، موجب ایجاد اشتغال و جذب نیروی کار نیز می شود و در جلوگیری از مهاجرت مردم جاسک از روستا به شهر و توسعه پایدار این منطقه اثرگذار است.
رییس شورای اداری شهرستان جاسک ابرازداشت: در حوزه آموزش نیز بزرگترین دانشکده علوم و فنون دریایی جهت تربیت نیروی انسانی در این شهرستان در حال انجام است و عملیات احداث بزرگترین مجتمع شبانه روزی دانش آموزی جاسک نیز در هفته معلم آغاز شد.
وی ادامه داد: درحوزه سلامت نیز ارتقای شاخص های سلامت و افزایش تخت های بیمارستانی جاسک از دیگر اقداماتی بوده که با حمایت ویژه استاندار انجام گرفته است.

** جاسک در مسیر توسعه
فرماندار جاسک ادامه داد: با حمایت و نگاه ویژه استاندار هرمزگان و با انجام طرح های بزرگ اقتصادی، قطار توسعه در شرق استان بویژه در جاسک به حرکت درآمده است.
رادمهر افزود: استاندار هرمزگان با رصد مسائل شرق استان و بویژه توسعه سواحل مکران بعنوان یکی از محوری ترین برنامه های توسعه شرق، نسبت به توانمند کردن جوامع محلی و استفاده صحیح از این فرصت برای ارتقاء شاخص های توسعه ای تاکید ویژه دارد .
وی بیان داشت: ایجاد پایانه صادرات نفت ایران، راه اندازی بزرگترین بنادر کشور و احداث پالایشگاه های متعدد نفتی از طرح های مورد تاکید استاندار در منطقه جاسک است که به طور قطع اجرای آن در آینده باعث ایجاد تحول اساسی و رونق اقتصادی در شرق استان خواهد شد.
فرماندار جاسک ادامه داد: راه اندازی خط مسافربری جاسک و عمان نیز از دیگر برنامه های مهم در این شهرستان است که با حمایت بخش خصوصی در دست اقدام است.
وی، یکی از بهترین اقدامات اخیر استاندارهرمزگان در جاسک را فعال کردن بنادر و گمرکات در طول نوار ساحلی عنوان کرد که با پیگیری های انجام شده، اخیرا بازدید میدانی از محل گمرک قدیمی گوکسر توسط مدیرکل مرز وزارت کشور و اعضای کارگروه انجام شده و این مرز مورد تایید قرار گرفته است.
رادمهر اظهارامیدواری کرد: هرچه زودتر شاهد احیا و فعال شدن این گمرک (جاسک) و انجام مبادلات تجاری از این طریق با حمایت و تاکید استاندار هرمزگان باشیم .
وی از دیگر طرح های توسعه در جاسک را 2 بانده کردن جاده شرق هرمزگان (سواحل مکران)، توسعه زیرساخت های گردشگری و جذب گردشگران در سواحل بکر و جاسک و لیردف عنوان کرد.
این مقام مسوول ابرازداشت: از دیگر قداماتی که باحمایت استاندار در شرق استان بویژه جاسک صورت گرفته، توسعه اسکله بندر جاسک به ظرفیت بیش از 500 تن در سال بزرگترین بندر درشرق استان است که با توجه به نزدیکترین بندر با بندر صحار و سویق عمان و دسترسی به آبهای آزاد فعالعیت های صادراتی را به آسانی می توان انجام داد.
شهرستان جاسک با 58 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده است.
7195/648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.