به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه سه شنبه در اولین نشست شورای تخصصی اشتغال هرمزگان اظهار داشت: در این راستا باید برای فرمانداران بر اساس جمعیت سهم مشخص تعیین شود.
وی ادامه داد: مبلغی هم که به عنوان حق کارگزاری داده می شود را می توان به دهیاری ها پرداخت کرد و خدمات بیمه اجتماعی را در روستاها گسترش داد.
وی اضافه کرد: اگر درصدی که به عنوان هدف امسال برای زیر پوشش بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در نظر گرفته شده محقق شود، مدیران را تشویق خواهد کرد.
همتی یادآور شد: صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر دارای ردیف اعتباری متمرکز است که هر استانی افزاد بیشتری به عنوان بیمه شده داشته باشد بیشتر می تواند از این ردیف استفاده کند.
در این نشست مباحث دیگری هم مطرح شد که بخشی از آن به بانک ها و تعامل آنها با مدیریت استان اختصاص داشت.
استاندار هرمزگان در این زمینه اظهار داشت: پنج هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای پرداخت وام های اشتغالزایی در استان اختصاص یافته که شامل مشاغل خانگی و اشتغالزایی روستایی می شود.
همتی خاطر نشان کرد: کارها نباید معطل آیین نامه ها باقی بماند و مدیران خود پیگیر پرونده ها باشند تا به نتیجه برسد.
وی همچنین به اشتغال ایجاد شده در سال گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: 30 هزار شغل که 23 هزار مورد آن اشتغال جدید بود ایجاد شد و برای امسال هم همین میزان شغل باید ایجاد شود.
3219/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.