به گزارش ایرنا، فریدون همتی عصر یکشنبه در حاشیه دیدار با سرمایه گذار این طرح اظهار داشت: پس از برگزاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان، سرمایه‌ گذار بخش خصوصی برای راه اندازی شرکت هواپیمایی مخصوص این استان با نام گامبرون اعلام آمادگی کرد .
وی با بیان اینکه هم اکنون فرایند این سرمایه گذاری در حال انجام است، افزود: تشکیل این شرکت هواپیمایی یکی از اقدام های اساسی و زیرساخت های مهم در راستای توسعه گردشگری در هرمزگان در ابعاد داخلی و بین المللی و همچنین تحقق هدف مهم جذب 10 میلیون گردشگر در استان است.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: مقر اصلی شرکت هواپیمایی گامبرون در استان هرمزگان و فرودگاه بین المللی بندرعباس خواهد بود و در گام اول نیز این شرکت با 10 فروند هواپیما کار خود را آغاز می کند که امیدواریم این کار تا پایان سال جاری عملیاتی شود.

** 70 درصد پروازهای شرکت گامبرون داخلی خواهد بود
سرمایه گذار ایجاد شرکت هواپیمایی گامبرون در استان هرمزگان بیان داشت: 70 درصد پروازهای این شرکت داخلی و 30 درصد پروازهای این شرکت نیز خارجی با اولویت شهرهای زیارتی و همچنین کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهد بود.
کاپیتان حسین خانلری تصریح کرد: این شرکت هواپیمایی با مرکزیت بندرعباس فعالیت خود را انجام می دهد و جزیره ها و دیگر مناطق دارای فرودگاه در استان هرمزگان را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد.
وی افزود: همچنین پروازهای این شرکت با مرکزیت بندرعباس به دیگر مناطق کشور نیز انجام می شود.
فرودگاه بین‌المللی بندرعباس روزانه با 40 سورتی پرواز بیشترین تعداد پروازها را در هرمزگان به خود اختصاص داده و دارای حدود 18 مسیر پروازی داخلی و 2 مسیر پروازی خارجی است.
5 فرودگاه شامل بندرعباس، کیش، قشم، بندرلنگه و بوموسی فعال و سه فرودگاه پارسیان ، بستک و میناب به دلیل نداشتن دیوارهای حفاظتی غیرعملیاتی هستند.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.