سید رضا امیری زاده روز پنجشنبه درمصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا، وسعت مزارع گیاه روغنی کلزا درهرمزگان را یکهزار و 200هکتار اعلام کرد.
این مقام مسوول در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه 98درصد عملیات کاشت و برداشت محصول ازمزارع کلزا دراین استان به روش خودکار انجام می شود پیش بینی کرد: بیش از 2هزارتن دانه روغنی کلزا برداشت و تحویل مراکز خرید شود.
وی از چهار شهرستان‌ حاجی آباد، رودان، بستک و پارسیان به عنوان مهم ترین مناطق کشت کلزای استان نام برد و افزود: کار برداشت محصول از مزارع کلزا در این استان اواخر خرداد پایان می یابد.
در اطلاعات منتشره سازمان جهادکشاورزی هرمزگان آمده است: در سال زراعی جاری هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا 34هزارو 900ریال از کلزا کاران این استان خریداری و به مقصد کارخانه های روغن کشی استانهای دارای این صنعت حمل می شود.
دراین اطلاعات فصل برداشت کلزا در هرمزگان اواسط اردیبهشت ماه اعلام شده که تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.
دانه کلزا با دارا بودن 25 تا 55 درصد روغن، 18 تا 24 درصد پروتئین و 12 تا 20 درصد پوست و اسیدهای چرب اشباع نشده و بدون کلسترول، از کیفیت تغذیه‌ ای بالایی برخوردار است.
همچنین این گیاه می تواند در تناوب با زراعت گندم و جو قرار گرفته و از تراکم بیماری ها، آفات و علف های هرز مزارع بکاهد و باعث افزایش عملکرد این محصولات شود.
همچنین یکی از بهترین گیاهان جهت تولید شهد برای زنبور عسل است و در توسعه صنعت زنبورداری نقش مهمی را می تواند ایفا کند.
وسعت زمین های کشاورزی هرمزگان 259 هزار هکتار با تولید سالانه دو میلیون و 600هزارتن انواع محصول باغی و زراعی با محوریت محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل اعلام شده است.
6149/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.