به گزارش ایرنا، ناهید سلیمانی احمدی روز چهارشنبه در آیین نخستین جشنواره منطقه ای طنز کودک و نوجوان خلیج فارس به اهمیت نقد آثار طنز اشاره کرد و افزود: نقد نوعی زیباشناسی است و طنز گونه ای از ادبیات است که زبان خاص خود را برای شناخت زیبایی ها و نقد سازنده دارد تا باعث بالندگی جامعه شود.
وی ادامه داد: از سویی زبان طنز نشاط اجتماعی را به همراه دارد و نکته های دردناک جامعه را با بیان و رفع آن التیام می بخشد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان ابراز داشت: ادبیات شفاهی، باورها و اقلیم و زیست مختص طنزنویسان، زیربنای آثار طنز و جدی است.
سلیمانی احمدی با بیان این که نیاز امروز جامعه توجه به کودکان و نوجوانان به عنوان سازندگان آینده این کشور است، گفت: کودکان و نوجوانان نیازمند توجه ویژه در تنوع بخشی به فعالیت ها و همراهی در مرحله های رشد هستند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان بیان داشت: کودکان و نوجوانان امروز از اندوخته های شفاهی دریافتی ندارند، زیرا ما بزرگترها با توجه به مشغله های موجود، فرصت انتقال این گنج و میراث گذشتگان خود را نداریم.
نخستین جشنواره منطقه ای طنز کودک و نوجوان خلیج فارس در 2 بخش شعر و داستان با شرکت استان های هرمزگان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد برگزار شد.
فراخوان این جشنواره از اسفند 97 به استان ها ارسال شد و در این مدت 516 اثر به دبیرخانه استان هرمزگان ارسال شد که از این تعداد 145 اثر در بخش شعر و در بخش داستان 371 اثر مورد داوری قرار گرفت.
در دبیرخانه این جشنواره در استان هرمزگان با رای مجدد داوران در نهایت 163اثر به داوران جشنواره ارسال شد که از این تعداد 18 اثر برگزیده اعلام شد.
در مراسم پایانی این جشنواره از 12 نفر در بخش داستان، 6 نفر در بخش شعر تجلیل شد و 8 نفر نیز در بخش داستان به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.
داوری بخش داستان این جشنواره را احمد اکبرپور و محمدرضا شمس و در بخش شعر نیز راشد انصاری و حسین تولایی برعهده داشتند.
9887/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.