به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه شنبه در نشست با اعضای هیات علمی جهاد دانشگاهی هرمزگان اظهار داشت: باید ظرفیت های هرمزگان را به درستی معرفی کرد تا سرمایه گذاران به سمت این استان جذب شوند که در این مسیر دانشگاه ها به ویژه جهاد دانشگاهی می توانند نقش ویژه ای داشته باشند.
وی آبزی پروری را یکی از ظرفیت های بسیار خوب هرمزگان عنوان کرد و گفت: راه اندازی سایت 13 هزار هکتاری پرورش میگوی مهرگان در بندرلنگه می تواند بیشتر از کل صنایع غرب بندرعباس اشتغال ایجاد کند و ارز آوری داشته باشد.
استاندار هرمزگان بیان داشت: سود آبزی پروری از هر صنعتی برای هرمزگان بالاتر است و این سود علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار برای اهالی استان موجب رونق اقتصادی کشور نیز خواهد شد.
همتی گردشگری را یکی دیگر از ظرفیت های بی شمار هرمزگان دانست و افزود: هدف گذاری برای این بخش حضور 10 میلیون گردشگر در استان است .
وی ادامه داد: برای تحقق این مهم باید مردم نیز مشارکت داشته باشند و با بهره گیری از ظرفیت های موجود استان زمینه شکوفایی این صنعت را در هرمزگان فراهم آورند.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: جهاد دانشگاهی می تواند با استفاده از ظرفیت گروه های استارت آپ و بهره گیری از ایده ها و خلاقیت آنها موجب تحول در مسیر شکوفایی استان شود.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.