به گزارش ایرنا، فرشید درستکار روز چهارشنبه درحاشیه بازدید از مراکز خرید حاجی آباد پیش بینی کرد: در سال زراعی امسال، بیش از 40 هزار تن گندم و 500 تن کلزا برداشت شود.
وی با بیان اینکه تا کنون 700 تن گندم خریداری شده است خاطر نشان کرد: اتحادیه تعاون روستایی حاجی آباد با هماهنگی شرکت های زیر پوشش، گندم و کلزا به نرخ تضمینی خریداری و به سیلوها و انبارهای استاندارد ارسال می کند.
این مقام مسوول با اشاره به این که اتحادیه تعاون روستایی حاجی آباد به عنوان مباشر خرید شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 6 اقدام به خرید تضمینی می کند اظهار داشت: در این ارتباط هماهنگی لازم با راه اندازی مراکز خرید شبکه تعاون روستایی انجام شده است.
رییس اداره تعاون روستایی حاجی آباد بیان داشت: خرید تضمینی گندم در این شهرستان متناسب با سطح زیرکشت، میزان برداشت، کاهش هزینه حمل و جلوگیری از هدر رفتن وقت، در همان منطقه انجام می شود.
وی اضافه کرد: هزینه گندم معمولی با پایین آمدن 4درصد مفید و 2درصد غیر مفید به ارزش 17هزار ریال و همچنین کلزا با 34 هزار و 900 هزار ریال خریداری می شود.
رییس اداره تعاون روستایی حاجی آباد تصریح کرد: در حال حاضر 4 مرکز خرید تضمینی گندم مجاز متعلق به تعاونی روستایی در مناطق مختلف این شهرستان شامل گهکم، طاشکوئیه، احمدی و فارغان مستقر هستند و خرید تضمینی گندم از کشاورزان را به عهده دارند.
درستکار با اشاره به این که خرید تضمینی گندم و کلزا تا اواخر خرداد 98 ادامه دارد گفت: در صورتی که قیمت خرید محصول امسال تغییراتی داشته باشد، مابه تفاوت آن پس از محاسبه به کشاورزان پرداخت می شود.
9944 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.